مدیرکل انتقال خون البرز گفت: سه مرکز انتقال خون همزمان با اربعین حسینی آماده خونگیری از مردم و عزاداران دراین استان است.
کد خبر: ۶۷۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 29 October 2018

محمدرضا مهدی زاده افزود: این مراکزشامل پایگاه مرکزی چهارراه گلزار، مرکز ثابت خونگیری واقع در میدان توحید و تیم سیار شهرستان نظرآباد واقع در خیابان انقلاب خیابان شهید مدنی - درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی (ع) است. 
وی گفت: ساعت فعالیت مرکز انتقال خون مرکزی در چهارراه گلزار از ساعت 8.30 الی 18، مرکز توحید کرج و نظرآباد از ساعت 9 الی 15 خواهد بود. 
مهدی زاده خاطرنشان کرد: انتظار می رود با وجود ازدحام مراجعان در اربعین، اهدای خون را به ساعات اولیه موکول کنند.
مدیرکل انتقال خون البرز بیان داشت: امسال از 51 هزارو 730 نفر مراجعه کننده به مراکز اهدای خون استان از 36 هزارو 982 نفرآنان خونگیری شد.
وی گفت: ازمجموع اهدا کنندگان یک هزارو 100 نفر موفق به اهدای پلاسما شده اند و بیش از 49 درصد اهدا کننده مستمر بودند.
مهدی زاده درخصوص مشارکت بانوان در زمینه اهدای خون بیان داشت: در این بخش مشارکت بانوان استان 4.5 درصد است که انتظار می رود این مشارکت افزایش یابد.
وی یادآور شد که بانوان قبل از اهدای خون توسط پزشکان سازمان مورد معاینه و مشاوره قرار خواهند گرفت و در صورت داشتن شرایط اهدا و عدم کم خونی اقدام به اهدای خون خواهد شد.
مهدی زاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت پلاسما در کشور گفت: ایران یکی ازکشورهایی است که درزمینه اهدای خون و پلاسما ازبالاترین استانداردهای جهانی برخوردار است. 
وی ادامه داد : با بازرسی و ممیزی های صورت گرفته از فرآیندهای انتقال خون البرز توسط بازرسان وزارت بهداشت آلمان ، موسسه پاول ارلیخ و همچنین شرکت بیوتست آلمان تاییدیه کیفی بر اساس اصول GMP اخذ و مجوز ارسال فرآورده های پلاسمایی برای پالایش و تولید داروهای مشتق پلاسما به کشور آلمان صادر شد.
مهدی زاده گفت: پلاسمای اهداشده برای تهیه داروهای بیماران خاص به مراکز پالایش کننده پلاسما ارسال شده و از آن داروهای ارزشمندی چون فاکتورهای انعقادی 8 و 9 برای درمان بیماران خاص هموفیلی و همچنین آلبومین و ایمنوگلوبولین های اختصاصی تهیه می شود.
مدیرکل انتقال خون البرز بیان داشت : اکنون برای تهیه پلاسما، نیازی به اهدای خون و سپس گرفتن پلاسما نیست.
وی یادآورشد: با اعلام سازمان بهداشت جهانی همه کشورها موظف هستند که پلاسمای مورد نیاز خود را ازاهدا کنندگان خود تهیه کنند که این امر علاوه بر کاهش هزینه های درمانی ازانتشار بیمارهای منطقه ای نیز جلوگیری خواهد کرد . 
وی خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه در نیمه دوم و ماه های سرد سال هستیم با کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون مواجه می شویم اما با این شرایط تاکنون هیچ گونه مشکل کمبود خون دراستان البرز وجود ندارد. 
استان البرز افزون تامین نیاز خونی بیماران داخل استان ، بخشی از فرآورده های خونی را در اختیار سایر استان ها قرار می دهد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار