مدیرکل منابع طبیعی البرز از اختصاص 18 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان خبرداد.
کد خبر: ۶۷۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 28 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ حامد فرضی اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های منابع طبیعی استان وقوع سیل در مناطق کوهستانی از جمله بخش آسارا و طالقان است.

وی ادامه داد: طی سال‌های قبل شاهد وقوع اتفاقات ناگوار در این مناطق بودیم که تلخ‌ترین آنها سیل سیجان بود که خسارات جانی و مالی زیادی را به دنبال داشت.

وی افزود: نقشه مناطق بحرانی از حیث سیل‌خیزی در این دو شهرستان مشخص شده و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز اعتبارات قابل توجهی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اعتبار تصویب شده برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان گفت: برای اجرای این طرح‌ها 18 میلیارد تومان به تصویب رسیده که بخش قابل توجهی از آن تاکنون اختصاص یافته است.

این مسئول ابراز کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با فرمانداری‌ها و جذب مشارکت‌های مردمی اقدام به احداث جاده، پی‌کنی و جمع‌آوری سنگ برای احداث سازه‌های آبخیزداری کرده‌ایم.

فرضی توضیح داد: در حال حاضر طرح‌های آبخیز داری را در 20 حوزه بحرانی سیل خیز استان در دست اجرا داریم.

وی اظهار کرد: این پروژه‌ها به طور متوسط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و امید است تا پایان سال عملیات اجرای آنها به پایان برسد.

وی گفت: اجرای این پروژه‌ها در کنار کمک به کاهش خطر وقوع سیل، باعث تقویت سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و توانمندسازی جوامع محلی به منظور تأمین آب پایدار در مناطق پایین دست می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: تأمین منابع آب پایدار در مناطق پایین دست باعث رونق کشاورزی و اشتغالزایی برای روستاییان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار