مدیرپیست بین المللی دیزین کرج گفت: روند استاندارد سازی و آماده سازی تجهیزات پیست بین المللی دیزین تا آذرماه امسال به پایان می رسد .
کد خبر: ۶۷۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 28 October 2018

ابوالفضل شمشکی افزود: اکنون استاندارد سازی پیست دیزین مطابق با قوانین و مقررات این بخش پیش می رود.
وی گفت: به روز رسانی و استاندارد سازی دستگاه های موجود در پیست بین المللی نیز در حال انجام است و اوایل آذرماه امسال اقدامات اساسی برای استاندارد سازی تمام دستگاه ها به پایان رسیده و پیست آماده تحویل و بهره برداری می شود.
مدیر پیست بین المللی دیزین افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی در اوایل آذرماه بارش های خوبی در ارتفاعات البرز داریم و از اواسط آذرماه پیست بین المللی دیزین آماده خدمات رسانی به اسکی بازان است.
وزیر ورزش و جوانان اواخر مهرماه امسال ضمن بررسی وضعیت پیست دیزین ، دستور لازم برای رفع نواقص فنی آن را صادر کرد.
مسعود سلطانی فر دراین بازدید دستور داد تا اسرع وقت نسبت به استاندارد سازی تجهیزات ، برطرف کردن مشکلات پیست و اصلاح و نوسازی آن اقدام شود.
این پیست واقع در70 کیلومتری شمال شرقی کرج دارای 3 تله کابین، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است که مجهزترین پیست ایران به شمار می رود. 
ارتفاع این پیست بین 2 هزار و 650 تا سه هزار و 600 متر و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت ماه است، در پیست بین المللی دیزین 2 هتل، 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد. 
با شروع فصل سرما و ریزش برف، هر ساله شاهد برگزاری مسابقات ملی و بین المللی به میزبانی این پیست هستیم که نشان از ظرفیت های بالای پیست بین المللی دیزین دارد .
دوچرخه سواری کوهستان، تیراندازی با کمان، کایت سواری، باغ گل و گونه‌های نادر گیاهان کوهستانی از دیگر جاذبه های این پیست بین المللی است. 
همچنین اسکی روی چمن، نیمه دیگر بزرگترین پیست بین المللی خاورمیانه است که در صورت آشنا کردن هر چه بیشتر جوانان به ورزش اسکی روی چمن و ظرفیت های این پیست، می توان شاهد پرورش استعدادهای جدید بود.
بهترین زمان برای اسکی روی چمن در این پیست از 15 خرداد تا 15 شهریور است و اگر برف نبارد تا مهرماه هم امکان برگزاری مسابقات اسکی روی چمن در آن وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار