رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرزگفت: با توجه به آخرین فرصت برای زیارت اربعین، زائران مراقب تبلیغات غیرواقعی سودجویان باشند.
کد خبر: ۶۷۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 27 October 2018

سرهنگ محمد اقبالی افزود: متقاضیان سفر به کربلا به تبلیغات اغوا کننده اخذ ویزا در کمتر از 24 ساعت یا کمتر در فضای مجازی توجه نکنند .
وی اضافه کرد: این افراد با اهداف سودجویی و متقلبانه درصدد سرقت اطلاعات و برداشت غیرمجاز از حساب کاربران به شیوه فیشینگ هستند.
اقبالی خاطرنشان کرد: کاربران برای دریافت ویزا با همراه داشتتن گذرنامه در سامانه اینترنتی سماح به نشانی https://samah.haj.ir ثبت نام و از مراجعه به سایت های متفرقه پرهیز کنند چرا که احتمال گرفتار شدن در دام سایت های کلاهبرداری و سرقت اطلاعات و همچنین برداشت غیر مجاز وجود دارد.
اقبالی افزود: زائران در طول سفر هنگام استفاده از اینترنت رایگان بر روی سیستم های هوشمند، از آنتی ویروس بهره بگیرند.
وی با تاکید بر پرهیز از نگهداری اطلاعات محرمانه مانند عکس و فیلم های خصوصی در تجهیزات هوشمند از کاربران خواست دراین سفر اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند.
رئیس پلیس فتا البرز دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: دراین شرایط برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی » از مردم کلاهبرداری می کنند که هوشیاری در مقابل ترفندهای این افراد ضروری است.
اقبالی افزود: برخی از این افراد که انگیزه کلاهبرداری از کاربران را دارند با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.
وی گفت: کاربران به ویژه در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات دارند به صفحه های معتبر یا نذورات خود را به صورت نقدی پرداخت کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.
اقبالی بیان داشت: تاکنون در البرز شکایتی دراین زمینه ارجاع نشده و امیدواریم مردم با هوشیار و دقت اجازه سو استفاده به این افراد شیاد را ندهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار