نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: انسجام و وحدتی که در بین جهان اسلام در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ایجاد می شود، نشان می دهد که اربعین قدرت گره گشایی مشکلات جهان اسلام را دارد.
کد خبر: ۶۷۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 27 October 2018

 آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: تاکنون برای 48 هزار نفر از استان البرز ویزا برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی صادر شده و این نشان دهنده رشد کمی و کیفی اربعین حسینی با وجود هجمه های دشمنان برای کمرنگ ساختن آن بوده است.
وی اضافه کرد: اربعین آیینه ای است که حقیقت درست نهضت کربلای حسین(ع) و گفتمان سید الشهدا را برای میلیون ها نفر که با پای پیاده برای پا بوسی آستان مقدس اش رفته اند روایت کرده و این حماسه بزرگ را زنده نگه می دارد.
حسینی همدانی گفت: دشمنان از روی کینه و دشمنی این حماسه بزرگ جهان اسلام را سانسور کرده و خبرگزاری هایشان به گونه ای دیگر شکوه عظیم حضور محبان اهل بیت در اربعین حسینی را رسانه ای کرده اند، حماسه ای که دیدن آن لرزه بر بدن دشمنان دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای انداخته و آنها را دچار تزلزل کرده است.
وی ادامه داد: سکوت و خفقان دشمنان نشان دهنده اوج، عظمت و اثر بخشی این حرکت بزرگ در دل افراد است.
وی تاکید کرد: در طول تاریخ همواره کربلا منبع فخر و افتخار بوده و دشمنان نیز بارها به حرم امام حسین (ع) بی احترامی و خسارت وارد کردند، اما نه تنها از قدرت این حماسه بزرگ کاسته نشد بلکه روز به روز قدرت آن افزایش یافته است.
نماینده ولی فقیه در البرز اظهار داشت: امروز نیز اربعین به مانند یک موجود زنده در حال رشد است چرا که چراغی که خدا روشن کرده با نسیمی خاموش نمی شود.
حسینی همدانی گفت: ترویج اربعین حسینی به عنوان پیش نیاز قیام امام زمان(عج) است و هر چه در این مسیر بیشتر و بهتر قدم برداریم زمینه ظهور امام عصر(عج) بیشتر فراهم می شود.
وی ادامه داد: امروز اوج اقتدار، عزت و شکوه امت اسلامی در راهپیمایی اربعین دیده شده و نشان می دهد که آمادگی برای یک حرکت عظیم که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد در حال فراهم شدن است.
امام جمعه کرج افزود: سال های قبل زائران عراقی از بصره برای زیارت امام(ع) حرکت می کردند، اما امروز به نجف می آیند و پس از زیارت قبور مدافعان حرم به خیل عظیم عاشقان حسین(ع) که پیاده به سمت حرم حرکت می کنند می پیوندند که این حرکت حامل پیام انسجام و وحدت بین مسلمانان است.
حسینی همدانی گفت: شرکت مردم در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را در داخل کشور دستگاهی سازماندهی و مدیریت نمی کند، وظیفه این دستگاه ها تسهیل بخشی و ساده تر کردن این حرکت است که در برخی موارد به درستی انجام نمی شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید فهمیده است افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از 550 هزار دانش آموز در جبهه ها حضور داشتند که بیش از 36 هزار نفر آنان به شهادت رسیدند و امروز نیز شهید محمدی، فهمیده و پناهی ها قهرمانان بزرگی هستند که به عنوان الگو برای آیندگان هستند.
وی ادامه داد: شرح ایثارگری، روحیه مبارزه طلبی و استکبار ستیزی آنان باید زنده نگه داشته شده و برای نسل آینده به خوبی بیان و مطرح شود.
امام جمعه کرج افزود: شناخت وظیفه و به موقع عمل کردن را این بچه ها به ما آموزش داده اند، که نیاز است امروز از این حس آنها برداشت های خوبی صورت گرفته و به خوبی منتقل تا در دیگر افراد جامعه و نسل آینده نیز این حس ایجاد شود.
حسینی همدانی گفت: در سال تحصیلی جاری بنیان طرح شهید فهمیده با تحقق هشت میلیون جوان مومن و انقلابی در تعدادی از مدارس در سطح متوسطه در کشور عملیاتی می شود که آثار خوبی به همراه خواهد داشته و نیاز است که خانواده ها برای تحقق هر چه بیشتر این طرح با مسئولان هماهنگی داشته باشند.
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان رهبری مبنی بر شفافیت سازی مسوولان اشاره کرد و افزود: رهبری حدود قرمز را در این خصوص که مسائل نظامی و امنیتی است مشخص کرده و لذا شفافیت در سایر امور اعتماد مردم را بالا برده و کارآیی نظام را مشخص تر می سازد.
نماینده ولی فقیه در البرز گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین به رئیس جمهوری فرمودند که به مدیران تذکر دهید که در کارهایشان شفاف باشند. 
آیت الله حسینی همدانی افزود: اگر مسوولان و مدیران به معارف الهی، آیات و روایات دقت و نهج البلاغه را در اختیار داشته باشند، شفافیت را از امام علی(ع) یاد می گیرند نه اینکه از نسخه های غربی برداشت کنند.
وی اضافه کرد: شفافیت بدین معنی است که مردم را محرم اسرار بدانیم نه اینکه از 40 بند CFT و FATF، تعداد 37 بند آن برای مردم بازگو نشود.
وی تاکید کرد: عده ای به آنچه که خودمان داریم توجهی ندارند و لذا رسانه ها در این شرایط باید بدون ایجاد حساسیت به مطالبه گری پرداخته و کسانی که راضی به شفافیت سازی نیستند را معرفی کنند. 
حسینی همدانی گفت: برخی از مجلسیان نیز امروز در امور مختلف از جمله CFT مواردی را مطرح می کنند که یا در راستای سخنان بیگانگان است یا از روی جهل و یا اینکه می خواهند جامعه را ملتهب کنند. 
وی با تاکید بر اینکه مسوولان باید اولویت های کشور را در نظر بگیرید خاطرنشان کرد: برخی در مسائل آموزشی در کشور سعی می کنند به شکل های مختلف با فرهنگ شهید فهمیده ها مقابله کرده و این ارزش ها را تحت عنوان سند 2030 توسط ایادی داخلی و شیفتگان غرب زیر سوال ببرند. 
امام جمعه کرج گفت: این افراد به بهانه جلوگیری از خشونت با فرهنگ جهاد و ایثارگری مقابله کرده و عکس نواب صفوی را از کتاب ها حذف و شهید فهمیده که امام(ره) فرمودند رهبر ما آن نوجوان 13 ساله است را نیز از متون درسی حذف کرده اند، لذا باید به جای دنبال کردن نسخه های غربی به داشته های خودمان اهمیت بدهیم. 
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به اربعین حسینی و مشکل پیش آمده در تخصیص ارز به زوار اشاره و خاطر نشان کرد: بی تدبیری هایی صورت گرفت و مشکلات پیش آمده در این خصوص قابل اغماض نیست چرا که از قبل باید برنامه ریزی می کردند. 
وی ادامه داد: دغدغه مردم در خصوص مسایل فرهنگی امروز از مسئولان بیشتر است و در برخی امور مسوولان عقب تر از مردم هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار