معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر ضرورت انجام مطالعات روش‌های استخراج آب از منابع آبی جدید و انتقال آب از سرشاخه‌های شمالی البرز تأکید کرد.
کد خبر: ۶۷۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 24 October 2018

خسرو ارتقایی در نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان البرز، بیان کرد: زمانی که قانون شوراها تصویب شد مقرر شد با کمک پارلمان‌های شهری و روستایی اختیارات محلی به نمایندگان مردم سپرده شود. وی با تأکید بر اینکه حل مشکلات پیش رو نیازمند دقت به منابع موجود است، گفت: شوراهایی موفق بوده‌اند که به این مهم توجه کرده‌اند، شهرداری‌ها به‌عنوان یک حاکمیت محلی باید نسبت به اخذ عوارض اقدام کنند، در دیگر کشورهای دنیا حکومت‌های محلی وظایف بیشتری از شهرداری‌های ایران دارند باید به دنبال تحقق چنین نگاه‌هایی در کشور باشیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بابیان اینکه باید به دنبال استفاده از شیوه‌های نو برای درآمدزایی در شهرها باشیم، عنوان کرد: تکیه‌بر عوارض کمیسیون ماده ۱۰۰ و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز ازجمله این راهکارها است. ارتقایی توضیح داد: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور مرتبط به مسائلی ازجمله تحریم‌ها است اما باوجود چنین شرایطی و علیرغم محدودیت منابع مالی کار اجرایی پروژه‌های ملی در استان البرز متوقف نشده و دنبال می‌شود. وی ادامه داد: اقداماتی ازجمله پروژه‌های آزادراه تهران - شمال، راه‌اندازی قطار کرج - هشتگرد به‌خوبی در حال انجام است و پروازهای مسافری فرودگاه بین‌المللی پیام نیز راه‌اندازی شده و این موارد همه پیشرفت‌های خوبی برای استان است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در خصوص عملیات خط انتقال لوله پساب شهرستان اشتهارد نیز گفت: بخش کشاورزی آن اجرایی شده اما بخش صنعتی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
ارتقایی با اشاره به اهمیت استفاده از منابع آبی جدید و به‌کارگیری طرح‌هایی ازجمله بازچرخانی آب گفت: در حال حاضر با احتساب جمعیت استان‌های البرز، تهران و قزوین حدود ۲۰ میلیون نفر تشنه آب‌های سرشاخه‌های جنوبی البرز هستند به همین دلیل باید به دنبال انجام مطالعات برای روش‌های استخراج آب از منابع آبی جدید و انتقال آب از سرشاخه‌های شمالی البرز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار