طرح معاینه و بررسی دانش آموزان مدارس شهرستان در مورد شپش اجرا شد.
کد خبر: ۶۷۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 24 October 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: شپش نوعی حشره خونخوار خارجی بدن انسان است که افراد را در هر سن و جنسی و با هر سطح اجتماعی و اقتصادی، آلوده می‌سازد..
شهریاری مدارس را یکی از مهمترین محل‌های شیوع شپش برشمرد و افزود: آلودگی به شپش، علاوه بر مشکل جسمی برای دانش‌آموزان و خانواده، می‌تواند مسایل روانی و بیماری ها‌ی ثانویه به همراه داشته باشد و نیاز است میزان مراقبت در مدارس بیشتر شود.
وی ادامه داد: شناسایی و یافتن موارد آلودگی در مدارس و ارجاع موارد آلوده به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، درمان موارد آلوده دانش‌آموزان و خانواده آنان در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت و دستیابی به اطلاعات جامع و آسیب شناسی در مناطق برای برنامه ریزی در سال‌های آینده، از اهداف این طرح است.
شهریاری ، اجرای برنامه آموزش در قالب کارگاه پیشگیری و کنترل آلودگی ، آموزش به والدین دانش‌آموزان، تدوین، چاپ و تکثیر پوستر و بروشور‌های آموزشی را از فعالیت‌های پیشگیری شپش سر در مدارس بر شمرد.
کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان فراشبند، گفت: هم اکنون همه دانش آموزان مدارس شهر «نوجین» و روستای «آویز» علاوه بر آشنایی باشپش سر ، معاینه شدند.

برچسب ها: اجرا ، طرح ، شپش ، شپش ، مدارس فراشبند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار