کرمانشاه_رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: در مناطق زلزله زده کرمانشاه ۲۲ هزار سقف بنا شده است.
کد خبر: ۶۷۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 23 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،رضا خواجه ای اظهار داشت: از ابتدای فعالیت تاکنون مجموعا ۳۵ هزار واحد پی کنی، ۳۲ هزار و ۶۰ واحد آرموتوربندی، ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد اجرای اسکلت، ۲۱ هزار و ۵۰۰ دیوار چینی، ۲۲ هزار و ۲۰۰ اجرای سقف، ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد اجرای گچ و خاک و۱۵ هزار واحد نصب در و پنجره انجام شده است.

وی افزود: همچنین در زمینه انجام عملیات تعمیری ۵۹ هزار و ۸۵۰ مورد شروع عملیات تعمیری بوده و ۵۳ هزار و ۵۵۰ مورد نیز پایان این عملیات انجام گرفته است.

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: از ۳۵ هزار و احد احداثی در روستا که مورد ارزیابی قرار گرفت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی با اولویت اول بوده که اول مهر برابر زمان بندی و تعهد قبلی تحویل مردم شده مابقی واحدهای احداثی نیز اولویت دوم احداثی بوده است.

وی بیان کرد: در واحدهای احداثی شهرها نیز هشت هزار واحد اولویت اول و دو هزار واحد اولویت دوم بوده که در حال اجرا است و برابر زمان بندی تا مدت زمان پیش بینی شده با مشارکت و همت مردم به اتمام خواهد رسید.

خواجه ای با بیان اینکه در بحث تسهیلات تا امروز برای واحدهای احداثی۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و در سطح روستاها نیز ۳۰۰ میلیون ریال وام و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده گفت: همچنین۱۰۰ میلیون ریال وام و ۲۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض برای تامین معیشت به مردم زلزله زده پرداخت شده است.

وی از پرداخت تا سقف۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات تعمیری و۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان خبر داد و افزود: بر اساس ابلاغ مصوبه اخیر دولت برای واحدهای احداثی ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیون ریال وام و برای واحدهای روستایی نیز ۵۰ میلیون ریال وام و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: گذشته از این پرداختی ها، هزینه آواربرداری، طراحی، نظارت، نقشه کشی و صدورپروانه برای مردم رایگان بوده و بنیاد مستضعفین نیز در منطقه به توزیع سیمان برای کمک به واحدهای احداثی پرداخته است.

وی از توزیع آهن آلات ارزان قیمت، تیرچه و بتن آماده برای ساخت و سازها خبر داد و افزود: مردم پای کار باشند خودشان مشارکت داشته باشند تا در سریع ترین زمان این واحدها به پایان رسند و جشن پایان بازسازی برگزار شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار