رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی تصویری و لوازم خانگی البرز گفت: قیمت برخی کالاهای مصرفی مردم در بازار به طور غیرمنطقی و غیرقانونی تا ۶ برابر هم افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۷۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 23 October 2018

اسدالله غلامرضایی در خصوص آخرین وضعیت بازار Store لوازم خانگی در استان افزود: قیمت برخی کالاهای مصرفی مردم در بازار به طور غیرقانونی تا ۶ برابر هم افزایش داشته است اما این میزان در لوازم خانگی و صوتی و تصویری به صورت قانونی ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: قیمت اجناس وارداتی هم به شدت بالا رفته و صاحبان صنایعی که به مونتاژ لوازم خانگی اشتغال دارند مجبور به تهیه این قطعات با قیمت‌های بسیار بالا هستند که افزایش قیمت اخیر فقط بخشی از هزینه تأمین ارز مورد نیاز این افراد را پوشش می‌دهد.

غلامرضایی در پاسخ به اینکه گفته شده برخی لوازم خانگی ایرانی را با بسته‌بندی برندهای خارجی در بازار عرضه می‌کنند، گفت: محال است که کسی در کرج جنس ایرانی را با تعویض کارتن و الصاق برندهای خارجی به اسم کالایی وارداتی به مشتریان بفروشد.

وی افزود: تقریباً تمامی واحدهای صنفی در کرج مجوزهای لازم برای کسب را دارند و هیچ فروشنده‌ای بر خلاف قوانین عمل نمی‌کند، در ضمن اتحادیه با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی صاحبان واحدهای صنفی را آگاه می‌کند.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: در هر حال ممکن است برخی مواقع عده‌ای معلوم‌الحال با این گونه رفتارها قصد خراب کردن چهره اتحادیه‌ها و فروشندگان را داشته باشند وگرنه تمامی اتحادیه‌های صنفی در کرج همه اقلام خود را با اطمینان و گارانتی و پشتیبانی‌های ثانویه به فروش می‌رسانند؛ البته مردم هم باید در این زمینه مشارکت کنند، ما باید با فرهنگ‌سازی مردم را متوجه این موضوع کنیم که از هر مغازه‌ای خرید نداشته باشند بلکه خریدهای خود را از واحدهای صنفی قانونی و دارای مجوزهای لازم خریداری کنند.

وی افزود: وظیفه رسانه‌ها این است تا با فرهنگ‌سازی به از بین بردن آسیب‌هایی از این دست کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار