رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت های آلاینده و دودزا در این استان از صبح امروز سه شنبه خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 23 October 2018

سرهنگ غلامعلی شرق افزود: با توجه به سفرهای گسترده ، ترافیک سنگین ، آلودگی هوا و فصل پاییز که سبب وارونگی هوا می شود یکی از ماموریت های ویژه پلیس برخورد با خودروهای آلاینده است. 
وی خاطرنشان کرد: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال اجرا می شود اما در 6 ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
شرق گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی هر سال در فصول مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.
وی بیان کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی در اجرای این طرح اعمال قانون می شوند.
وی گفت: چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد و ادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود، توقیف و به تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: خودروهای تولید سال 93 به بالا نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند اما تولید سال 93 به پایین باید دارای معاینه فنی باشند.
شرق اظهار داشت: چنانچه خودرویی فاقد معاینه فنی باشد مبلغ 500 هزار ریال جریمه خواهد شد. 
وی بیان کرد: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
وی افزود: اکنون 11 مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.
از ابتدای سالجاری تاکنون 15 هزار و 685 خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار