موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و سازمان انتقال خون کشور در نشستی مشترک طرح تغییر تولید سرم های درمانی اسب به انسان را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۶۶۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 18 October 2018

رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: با توجه به اینکه موسسه رازی تجربه تولید فرآورده های ضد مارگزیدگی، عقرب زدگی و سایر فرآورده ها را دارد، می تواند در اجرای طرح های جدید درمانی گام های موثر بر دارد.
دکترعلی اسحاقی افزود: تغییر فرآیندهای تولید سرم ضدمار گزیدگی و ضد عقرب زدگی موسسه رازی از اسب به انسان در دستور کار قرار دارد.
اسحاقی با اشاره به اینکه بر اساس این پیشنهاد برای تولید سرم های ضد دیفتری و ضد کزاز از انسان به جای اسب استفاده شود، گفت: تاکنون در دنیا برای تولید مقادیر کم از این روش استفاده شده و امکان اجرای این پیشنهاد در موسسه رازی نیز با همکاری سازمان انتقال خون وجود دارد.
رئیس موسسه رازی اضافه کرد: بانک پلاسمای زیادی در سازمان انتقال خون وجود دارد و این در حالی است که بسیاری از پلاسماها از بین می رود.
وی افزود: به شکل تئوری با استخراج آنتی بادی ها از این پلاسماها و استحصال آن می توان نسبت به درمان بیماری هایی نظیر کزاز و دیفتری اقدام کرد، اما اینکه در عمل هم بتوان دست به چنین کاری زد، نیازمند مطالعه و تحقیق در این رابطه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار