بندر خشک البرز با ظرفیت سیلوهای ۶۰۰ هزار تنی ، مهمترین استراتژی خصوصی سازی برای ذخیره سازی غذای مردم است.
کد خبر: ۶۶۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 18 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ بندر خشک البرز که متعلق به بخش خصوصی با نام گروه زر است، به صورت 24 ساعته در حال بارگیری، تخلیه و ذخیره سازی غلات مورد نیاز کشور است.

مدیر عامل گروه صنعتی و پژوهشی زر گفت: ویژگی بارز این بندر خشک اتصال ناوگان حمل و نقل ریلی و حمل و نقل جاده ای در کریدور بین المللی شرق به غرب و شمال به جنوب بین المللی است. 

محسن امینی با بیان اینکه ظرفیت تخلیه غلات ما در یک شیفت کاری به بیش از ۱۸هزار تن می رسد، گفت: اگر دولت از این ظرفیت عظیم بندر خشک به خصوص ناوگان ریلی استفاده کند، هزینه ها تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت و نفع زیادی به مصرف کننده می رسد .

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با سرمایه گذاری عظیمی که در این بخش انجام داده می تواند کمک حال بزرگی برای دولت است اما دولت به خوبی از این ظرفیت بزرگ استفاده نمی کند، گفت: قطعا این واحد صنعتی با توجه به وجود تمام اصولی که یک مجموعه بزرگ دارد، شامل ظرفیت، نظم، مدیریت، تدبیر و غیره می تواند ظرفیت بزرگی در زمینه ذخیره سازی و مدیریت بحران در کشور محسوب شود.

مدیر عامل گروه صنعتی پژوهشی زر با اشاره به مدیریت سیستم پدافندی غیر عامل این مجموعه، افزود: ظرفیت ذخیره سازی ۶۰۰ هزار تن غلات، وجود راه ارتباط ریلی، انبارهای بزرگ، تنوع محصولاتی که می تواند به صورت مستقیم در سبد غذایی مردم قرار بگیرد توانایی بزرگی برای این مجموعه محسوب می شود که باتوجه به طرح توسعه پیش بینی شده این مجموعه عظیم می توان برای مواقع بحران و کمک به تنظیم بازار و تأمین امنیت غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

امینی گفت: با ظرفیت کلان ایجاد شده در کشور می توان امیدوار بود در مواقع بحران و شرایط فعلی، توزیع ایده عالی در سطح کشور با ذخیره انجام شده و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده رساند .

وی در پایان به امینت سیستم حمل و نقل ریلی و ظرفیت های بالقوه آن اشاره کرد و افزود : با توجه به ساختار ریلی کشور از مسئولین راه آهن توقع و انتظار داریم به مشکل اساسی این ناوگان در بخش تامین واگن های فله بر غلات اقدام نمایند تا در شرایط بحران هیچ مشکلی در شرایط حمل و نقل ایجاد نشود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار