مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به ویژگی های این استان گفت: البرز در دور جدیدی مدیریت تعلیم و تربیت برای تبدیل شدن به الگوی آموزشی کشور تلاش خواهد کرد.
کد خبر: ۶۶۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 16 October 2018

سالار قاسمی در آئین معارفه خود در جمع فرهنگیان استان های قزوین و البرز در سالن امام علی (ع) افزود: آموزش و پرورش تربیت کننده و تعلیم دهنده است به گونه ای که معلمانش عقل ها و قلب ها را احیا می کنند.
وی بیان داشت: در عرصه تعلیم و تربیت نقشه راه ما مشخص است لذا بر اساس اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین با توجه به هم اندیشی که انجام می دهیم راه را ادامه می دهیم.
قاسمی با اشاره به اینکه اتاق مدیرکل باید کلاس درس باشد نه اتاق دستور، خاطرنشان شد: یکی از نیازهای اصلی فرزندان امروز آموزش دیدن در بخش اخلاق و ادب است که باید در کنار مطالب درسی کتاب ها به آن اهمیت داد.
وی تصریح کرد: فعالان آموزش و پرورش عصاره اخلاق و ادب هستند زیرا در قلب ها نفوذ دارند.
وی اضافه کرد: هیچ نهاد و صنفی مانند آموزش و پرورش کار نمی‌کند به همین دلیل آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه حاکمیتی باید استراتژی داشته باشد.
قاسمی از مدرسه به عنوان کانون اصلی و سرچشمه تعلیم و تربیت یاد کرد و یادآور شد: باید بستر کمک به مدارس را با هدف برخورداری دانش آموزان از خدمات کمی و کیفی آموزشی و تربیتی در این مکان مقدس بوجود آورد.
وی اظهارداشت: باید البرز به پایلوت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش تبدیل شود چون هدف من ارتقاء سطح تعلیم و تربیت در این استان با شاخصه مطالبه گری است.
وی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی را باید از دانشگاه فرهنگیان صورت آغاز کرد چون این دانشگاه کانون اصلی پرورش نیروی انسانی است.
وی تاکید کرد: باید به سلامت روحی، روانی ، آسیب های اجتماعی ، فعالیت های پرورشی در مدارس به ویژه در دوره ابتدایی همراه با اقدامات خلاقانه و برنامه محور توجه خاص داشت. 
استان البرز 442 هزار و 500 دانش آموز و حدود 25 هزار فرهنگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار