دکتر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان های استان البرز گفت: طرح انتقال زندانیان تهران از این استان در آینده نزدیک به صورت کامل اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 16 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ وی ابراز امیدواری کرد دولت با تامین اعتبارات مورد نیاز این روند را تسریع کند. دکتر جهانگیر با اشاره به وضعیت زندان های البرز گفت: هشتاد و چهار درصد افرادی که با جرم سرقت وارد زندان شدند علت ارتکاب به جرم را فقر و بیکاری عنوان داشتند که این مساله ضرورت ایجاد زیرساخت های اشتغال در استان را تاکید می نماید. مشاور رئیس قوه قضائیه بیان داشت: طبق آخرین آمار تعداد زندانیان متهم و تعیین تکلیف نشده استان سی درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاست.
رئیس سازمان زندان ها در ادامه افزود: در هفت سال گذشته شاهد کاهش بیست درصدی جرائم مواد مخدر در این استان بودیم. در این مراسم که با حضور اعضای شورای قضایی استان برگزار می شد رئیس سازمان زندان ها با اشاره به بخشنامه ساماندهی وضعیت زندانیان گفت: از سال ۹۴ آمار تعداد ورودی زندانیان سیر نزولی داشته است. رئیس سازمان زندان ها در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حوزه جرم شناسی نیازمند بازنگری در قوانین قضایی هستیم تا تورم عناوین محرمانه را کاهش دهیم. وی با تاکید به ضرورت حمایت از خانواده زندانیان گفت: باید فرهنگ گذشت و ایثار و دستگیری از خانواده های زندانیان را در جامعه نهادینه کنیم. دکتر جهانگیر در بخش پایانی سخنان خود با برشمردن اقدامات ضروری در زندان های البرز اولویت اول را توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها عنوان کرد.
رئیس سازمان زندان ها ایجاد بسترهای اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان و توسعه حمایت های مادی و معنوی از خانواده زندانیان را دو محور عمده اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان ها عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در دوره مدیریت جدید استان این دو محور با جدیت پیگیری و نهادینه شود. در ابتدای این مراسم فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز طی سخنانی به تشریح وضعیت قضایی استان پرداخت. در پایان این مراسم سید عبدالله مرتضوی به عنوان مدیرکل زندان های استان البرز معرفی و از زحمات جبار باقری مدیرکل سابق استان که به افتخار بازنشستگی نائل آمد قدردانی شد. شایان ذکر است مرتضوی پیش از این مدیر کل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار