رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور گفت: 5 دستگاه شتاب نگار زلزله در استان البرز نصب می شود که وقوع زلزله های احتمالی در البرز را رصد می کند.
کد خبر: ۶۶۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 16 October 2018

محمد شکرچی زاده در نشست شورای فنی البرز افزود: با توجه به اینکه البرز روی گسل زلزله قرار دارد، نصب دستگاه های شتاب نگار زلزله در این استان در دستور کار است. 
وی گفت: با کمک شرکت های دانش بنیانی که در استان البرز حضور دارند شتاب نگارهای قدیمی که آفلاین است می توان آنلاین کرد و در شبکه به هنگام اطلاعات زمین لرزه را ثبت کرد. 
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی البرز همچنین به بررسی دقیق حریم گسل های استان البرز اشاره کرد و افزود: برای تدقیق گسل‌‌ها حد پایانی وجود ندارد و همواره باید تکمیل شود.
وی گفت: براین اساس، مدیران کل استان‌های البرز، خراسان رضوی، کرمان و آذربایجان شرقی موظف شدند با همکاری و هماهنگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان زمین‌شناسی و شهرداری‌ها تعیین پهنه گسل‌های اصلی در استان را در دستور کار جدی قرار دادند.
شکرچی افزود: با تعیین این حرائم ضمن ایجاد محدودیت‌هایی برای ساخت و سازهای جدید، نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان‌های با اهمیت زیاد و بسیار زیاد موجود در این حرائم یا ایجاد تمهیداتی در خصوص جابجایی آنها و دیگر موارد تکمیلی اقدامات مناسب صورت پذیرد.
استان البرز روی 400 کیلومتر گسل زلزله قرار دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار