شهردار اهواز:
کتانباف با اشاره به قانع شدن برخی از اعضای شورا در خصوص پاسخ به سوالات عضو شورا، گفت: شهرداری ۱۲۳ وظیفه دارد و برای هر وظیفه می توان یک هزار سوال مطرح کرد بنابراین نمایندگان مردم در شورای شهر اهواز حق سوال کردن دارند و وظیفه شهرداری پاسخ به این سوالات است که اعضای شورا نظر خود را درخصوص پاسخ ها اعلام خواهند کرد.
کد خبر: ۶۶۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ 15 October 2018

منصور کتانباف در حاشیه برگزاری پنجاه و دومین جلسه شورای شهر که امروز (۲۳ مهرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در خصوص شایعه شرط گذاشتن شورا برای ماندن شهردار، اظهار کرد: در صورت صحت چنین موضوعی آن را مطرح می کنیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: این مجموعه، مدیریت فردی نیست و یک مدیریت جمعی شهری است. مسئولیت در موضعی به عهده شورای شهر و در موضع دیگر به عهده شهرداری و کارکنان این سازمان است.بدون تعامل و هماهنگی و تنظیم روابط نمی‌توان کاری کرد.

کتانباف با اشاره به قانع شدن برخی از اعضای شورا در خصوص پاسخ به سوالات عضو شورا، گفت: شهرداری ۱۲۳ وظیفه دارد و برای هر وظیفه می توان یک هزار سوال مطرح کرد بنابراین نمایندگان مردم در شورای شهر اهواز حق سوال کردن دارند و وظیفه شهرداری پاسخ به این سوالات است که اعضای شورا نظر خود را درخصوص پاسخ ها اعلام خواهند کرد.

وی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تصریح کرد: بازنشسته نیستم. حقوق جاری سپاه را دریافت می کنم و در وزارت کشور مامور هستم.

در ادامه محمد صادق کریمی کیا اظهار کرد: استان خوزستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی از شرایط خاصی برخوردار است و پدیده‌هایی همچون سکونتگاه‌های غیررسمی حاصل عدم سیاستگذاری های صحیح در گذشته بوده است.

وی با اشاره به مشکلات ساکنان مناطق کم برخوردار، بیان کرد: شهرداری یک ارگان عمومی- غیردولتی است و تنها متولی مناطق حاشیه نشین نیست؛ همه دستگاه‌های مربوطه باید نقش خود را در مسائلی که منجر به کاهش شاخص‌های اجتماعی_ فرهنگی در این مناطق شده‌اند را به بهترین شکل ایفا کنند.

مدیر کل اجتماعی استانداری خوزستان گفت: تعیین محدوده شهری سکونتگاه‌های غیررسمی، اولین و مهمترین اقدام ستاد بازآفرینی شهرستان اهواز است و این مهم مشارکت اجتماعی مردم محلی را می‌طلبد.

کریمی کیا سال گذشته با پیگیرهای صورت گرفته اولین دفتر توسعه محلی با کمک راه و شهر سازی راه اندازی شد و امسال با تلاش استاندار موفق شدیم این تعداد را به ۶ دفتر در مناطق کم برخودار (سیاحی، زویه، ملاشیه، حصیرآباد و عین ۲) افزایش دهیم.

وی سازمان شهرداری و اداره راه و شهرسازی را شرکای اصلی دفاتر تسهیلگری عنوان کرد و افزود: موفقیت پروژه اجتماعی دفاتر توسعه محلی نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی است؛ دستگاه‌های اجرایی باید جایگاه دفاتر را در این مناطق به رسمیت بشناسند.

کریمی کیا عنوان کرد: ظرف یک ماه آینده ۲ دفتر تسهیلگری دیگر در منطقه کوی علوی و ملاشیه افتتاح می‌شوند

وی شرایط زیست‌محیطی استان را یکی از عوامل مهاجرت به کلان‌شهر اهواز برشمرد و گفت: محدود کردن و عدم گسترش مناطق حاشیه‌نشین اولین و مهم‌ترین برنامه در ستاد بازآفرینی شهر اهواز است؛ برخورد قهری و قضایی باهدف جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی مؤثر نیست.

کریمی کیا با تأکید بر اینکه رشد و گسترش مناطق حاشیه‌نشینی می‌تواند آبستن آسیب‌های اجتماعی بیشتری در مناطق حاشیه‌نشین شود، بیان کرد: یکی از وظایف مهم دفاتر توسعه محلی تشویق مردم به مشارکت اجتماعی در جهت عدم گسترش مناطق سکونت خود خواهد بود.

وی بابیان اینکه خوزستان دومین استان حاشیه‌نشین است، گفت: وزارت کشور نگاه ویژه‌ای به استان ما دارد به همین دلیل بیشترین دفاتر تسهیلگری در خوزستان راه‌اندازی شده‌اند.

کریمی کیا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطق حاشیه بیان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در منطقه ملاشیه اعتباراتی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره پایدار شده است که تا چند ماه آینده شاهد افتتاح آن‌ها و بهره‌مندی شهروندان این مناطق خواهیم بود.

در این جلسه مقرر شد در هر جلسه علاوه بر طرح موضوعات کلی مناطق، مسائل و مشکلات هر منطقه به‌طور اختصاصی پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار