مدیرعامل جامعه نابینایان استان البرز گفت: اغلب معلولان ناچار به انزوا هستند.
کد خبر: ۶۶۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 15 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ حمید امیدواری‌نیا اظهار کرد: در حال حاضر 624 کم بینا و نابینا از خدمات جامعه نابینایان استان بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت نابینایان استان ادامه داد: در مجموع شرایط عمومی برای حضور معلولان از جمله نابینایان در جامعه مناسب نیست.

وی افزود: برخی افراد به دلیل عدم آگاهی و آموزش ناکافی با نحوه برخورد با معلولان آشنا نبوده و با رفتارهایشان این جامعه را منزوی‌تر می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: علاوه بر این، زیرساخت‌های شهری هم برای حضور بی دغدغه معلولان مناسب نیست و به عنوان مثال یک فرد نابینا برای مشارکت در امور مختلف و رفت و آمد حتماً نیاز به حضور فرد دیگری دارد.

وی اظهار کرد: بدون شک اگر معابر و خیابان‌ها ، ادارات و ...مناسب‌سازی شوند معلولان با دغدغه کمتری می‌توانند در شهر حضور یافته و کارهای روزانه خود را انجام دهند.

مدیرعامل جامعه نابینایان البرز در ادامه با اشاره به نام گذاری و مناسب‌سازی یکی از پارک‌های کرج برای روشندلان توضیح داد: در صورت حمایت مسئولان در نظر داریم در فضای این پارک خانه نابینایان استان را راه اندازی کنیم تا برنامه‌های این جامعه در این مکان پیگیری شود.

امیدواری نیا خاطر نشان کرد: معلولان مانند افراد عادی جامعه حق زندگی و استفاده از کلیه خدمات تعریف شده شهری را دارند؛ بنابراین باید مسئولان با دقت نظر بیشتری به نیازها و خواسته‌های آنان رسیدگی کنند.

وی گفت: نباید شرایطی فراهم کنیم که معلولان خانه ماندن را به حضور فعال در جامعه ترجیح دهند و عمر خود را در انزوا سپری کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار