رئیس هیات سوارکاری البرز با بیان اینکه باشگاه های سوارکاری این استان رونق ندارند، گفت: این ورزش همچون گذشته در البرز به صرفه نیست.
کد خبر: ۶۶۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 15 October 2018

حسن محمد علیزاده افزود: حدود 25 باشگاه سوارکاری و 55 واحد پرورش اسب در البرز داریم که هزینه های نگهداری اسب افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به بالا رفتن قیمت علوفه، کنسانتره، دارو، هزینه تربیت و پرورش اسب برای مسابقه افزایش یافته است.
علیزاده گفت: حداقل هزینه دارو و تغذیه یک اسب در ماه 20 میلیون ریال است ، در صورتی که هدف تربیت این اسب برای سوارکاری باشد این مبلغ به 70 میلیون ریال در ماه می رسد.
وی ادامه داد: افزایش هزینه ها سبب شده تا خرید اسب های مسابقه کاهش یابد و افرادی که نسبت به پرورش و تربیت اسب برای مسابقه ها اقدام می کنند از روی انگیزه شخصی است.
علیزاده افزود: افراد به میل شخصی بر روی این ورزش سرمایه گذاری می کنند که البته این انگیزه شخصی نیز حدی دارد و امروز شاهد هستیم که با توجه به افزایش یافتن هزینه تربیت و نگهداری اسب، مالکان اسب ها را در برخی باشگاه ها، رها کرده اند.
رئیس هیات سوارکاری البرز گفت: تا پیش از این بخش عمده ای از سوارکاران از تهران به البرز می آمدند و از امکانات باشگاه های پرورش و تربیت اسب این استان استفاده می کردند، اما اکنون که چندین باشگاه فوق مدرن سوارکاری در استان تهران راه اندازی شده و سوارکاران راهی این استان شده اند.
وی اظهار داشت: بالا رفتن هزینه های نگهداری و پرورش اسب و اینکه بیشتر سوارکارانی که تا پیش از این از امکانات باشگاه های سوارکاری استان استفاده می کردند امروز در باشگاه های فوق مدرن تهران مستقر شده اند سبب شده تا باشگاه های سوارکاری البرز از رونق بیفتد.
علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ظرفیت پرورش و تربیت اسب در البرز بیشتر از دیگر استان های کشور است.
وی ادامه داد: در صورت اجازه صادرات اسب و رفع قرنطینه ایران، واحدهای پرورش اسب البرز می توانند ارز آوری خوبی برای استان داشته باشند و این تنها راه رونق این بخش است.
حدود 100 ورزشکار البرزی در رشته پرش با اسب مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار