رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز بابیان اینکه 50 موکب از استان جهت خدمات رسانی به زائران در اربعین سال جاری مستقر می شوند، گفت: اعزام بیش از دو هزار خادم در دستور کار است.
کد خبر: ۶۶۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 14 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ سلیمان شکری با بیان اینکه استان البرز در اربعین سال گذشته 37 موکب داشت، افزود: امسال این تعداد به 50 موکب افزایش یافته است که عمده ترین وظیفه آنها پذیرایی، اسکان و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع جهت خدمات رسانی به زائران در کربلا و نجف و مسیرهای پیاده روی است.

وی با بیان اینکه امسال از جمع پنجاه موکب اعزامی، سه موکب اختصاصی توسط بانوان برپا می‌شود، گفت: 23 موکب در نجف اشرف، 11 موکب در کربلای معلی و 16 موکب در مسیر نجف تا کربلا مستقر خواهند شد.

پذیرایی و اسکان 43500 نفر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در پاسخ به سئوالی در مورد تعهدات ستاد اربعین البرز گفت: موکب‌های استان روزانه جهت 43500 نفراز زائران اسکان در نظر گرفته شده است، همچنین برای 39000 نفر زائر روزانه سه وعده غذایی (صبحانه ، ناهار، شام ) و بالغ بر یکصد و چهل هزار میان وعده برای هر روزاز قبیل ( چای و خرما ، بیسکویت ، فلافل، سمبوسه ، شیر و کیک ، میوه ، شله زرد و ... ) در طول ایام راهپیمائی تدارک دیده شده است.

شکری با بیان اینکه از پنجم ماه صفر برابر 23 مهرماه خادمین و پیش قراولان استان البرز جهت پرپایی موکب‌ها به عراق اعزام خواهند شد افزود: از تاریخ دهم ماه صفر برابر 28 مهرماه موکب های البرزی آماده خدمت رسانی به عاشقان زیارت قبور مطهر و منور حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت امام حسین ( ع ) در اربعین خواهند بود.

حمایت از کالای ایرانی در تهیه اقلام مورد نیاز موکب ها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز بابیان اینکه با توجه به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: با توجه به نرخ دینار و ریال ایرانی امکان تامین نیازهای موکب‌ها از عراق چندان فراهم نبود که البته دولت عراق نیز اعلام کرد موکب‌ها وسایل موردنیاز خود را می‌توانند از عراق خریداری کنند ، منتها اقلام مصرفی نظیر گوشت، برنج و دیگر کالاها از داخل ایران فرستاده شود.

شکری در ادامه ضمن بیان اینکه با توجه به موضوع حمایت از کالای ایرانی موکب داران اقلام مصرفی خود نظیر برنج و چایی را از نوع ایرانی انتخاب می کنند، تصریح کرد: کالاهای موردنیاز از شهرستان ها به مرکز استان ارسال و بعد از پلمب برای انتقال به کشور عراق به مرز مهران ارسال خواهد شد و مشکلی از نظر ارسال کالا وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه ظروف استفاده شده در مراسم اربعین اغلب از نوع یک بارمصرف هستند لذا برای رعایت مباحث زیست محیطی تلاش شد تا بخش زیاد این اقلام از سایر ظروف تهیه گردد و به موکب داران گرامی نیز در حفاظت از محیط زیست اموزشهای لازم داده شده است و در این زمینه از زائران محترم و اصحاب رسانه نیز درخواست می گردد همکاری های لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با اشاره به ساماندهی خبرنگاران در مراسم اربعین سال جاری، اضافه کرد: با توجه به موضوع پیاده روی اربعین امسال معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد استان با برگزاری جلسات متعدد اقدام به اعزام چند اکیپ مستقل جهت انعکاس اخبار، تهیه کلیپ و گزارش تصویری ، همچنین برپایی دو موکب مجهز شبکه مجازی در نجف و کربلا برای یه تصویر کشیدن بزرگترین مجمع جهانی شیعه را در دستور کار خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار