معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرزگفت: زنجیره صادرات و واردات محصولات حوزه فناوری اطلاعات «آی.سی.تی» در این منطقه ویژه تکمیل شد.
کد خبر: ۶۶۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 14 October 2018

محمدرضا واعظی پور افزود: فعال شدن شرکت های بازرسی مورد تائیدسازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی و سازمان ملی استاندارد، آزمایشگاه مورد تائید این 2 سازمان و حضور هر روزه کارشناسان در پنجره واحد تجارت فرامرزی منطقه ویژه اقتصادی پیام موجب شده تا چرخه صادرات و واردات کالا در منطقه تکمیل شود.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام تنها منطقه ویژه اقتصادی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در زمینه واردات، صادرات و تولیدات محصولات حوزه فناوری اطلاعات، ورود مواد اولیه، پردازش و تکمیل چرخه تولید برای صادرات دوباره این محصولات فعالیت می کند.
وی ادامه داد: ایجاد قطب دیتا سنتر، استقرار شرکت های حوزه آی. سی. تی، ای . تی، شهرفرودگاهی فناوری های نوین فرودگاه پیام و وجود زیر ساخت هی فیبر نوری از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی پیام است که آن را به بهشت وارد کنندگان و صادر کنندگان محصولات فناوری اطلاعات تبدیل کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و گفت: طی نشستی که با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران داشته ایم، ظرفیت های پیام مورد را تائید و مقررشد در فاز اول نسبت به تامین 30 مگاوات برق مورد نیاز واحدهای صنعتی اقدام شود.
معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار داشت: همچنین مقرر شد در فاز دوم بر اساس اعلام نیاز منطقه ویژه، در یک بازه 20 ساله 285 مگاوات برق مورد نیاز منطقه ویژه و 150 مگاوات برای استقرار قطب دیتا سنتر در منطقه ویژه اقتصادی پیام برقرار شود.
واعظی پور گفت: مقرر شد به همین منظور برنامه ریزی هایی انجام و در یک برنامه دراز مدت زیر ساخت ها با مشارکت بخش خصوصی، حمایت وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تامین شود.
وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی استان تهران در این برنامه برای تامین بیش از 400 مگاوات برق در یک باره زمانی 20 ساله با هدف شکوفایی حداکثری منطقه اعلام امادگی کرد که بتوان منطقه ویژه اقتصادی پیام را تبدیل به بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در منطقه و کشور تبدیل کرد.
منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز وابسته به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات سال 71 راه اندازی شده است.
فرودگاه پیام قطب دیگر این مجموعه است که در سال های گذشته خدمات باری وآموزشی ارائه می داد و با همت دولت تدبیر و امید ، بخش مسافری آن فعال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار