البرز جوان ترین، کوچکترین و هفتمین استان کشور است که مجوز روز ملی را کسب کرده و نماد تاریخی آن تپه ازبکی، نماد گیاهی درخت ارس و نماد جانوری آن عقاب طلایی است.
کد خبر: ۶۶۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 13 October 2018

 به گزارش «تابناک البرز»؛ رییس بنیاد البرز شناسی گفت: ترکیب قومیتی و فرهنگی متعدد ویژگی بی‌نظیر استان البرز است که یک ظرفیت برای استان محسوب می‌شود و باید فرهنگ این قومیت‌ها نمایان شود.

مهراب رجبی با بیان اینکه حتی یک موزه در استان البرز وجود ندارد، افزود: چند سالی از تشکیل این استان می‌گذرد درصورتی‌که البرز حتی یک موزه ندارد این در حالی است که اکثر استان‌ها مکان‌هایی برای نمایش و معرفی هویت خوددارند تا فرهنگ ملت استان را در معرض دید قرار بدهند.

وی افزود: در حال رایزنی با شهرداری و شورای شهر برای تشکیل یک موزه فرهنگی در استان البرز هستیم تا فرهنگ تمام اقوام نشان داده شود و جذابیتی برای مردم و توریست ها ایجاد کنیم

رئیس بنیاد البرزشناسی گفت: کمتر از یک دهه است که به نام‌گذاری روز ملی در استان‌ها پرداخته‌شده است و با احتساب البرز در کل کشور ۹ استان روز ملی دارند.

رجبی گفت: حدود ۱۰۱ سال پیش در تاریخ بیستم مهرماه سال ۱۲۹۶ دبستان برزگران در کرج تأسیس شد و امروز سالگرد تأسیس آن دبستان به‌عنوان روز ملی البرز انتخاب‌شده است.

رجبی افزود: سال گذشته چون پنجمین استان بودیم که توانستیم صاحب روز ملی شویم هدف مهم ما اعلام این خبر بود، اما امسال امور مرتبط به معرفی روز ملی البرز گستره بیشتری یافت و در سطح استان به آن پرداخته‌شده است.

رئیس بنیاد البرزشناسی اضافه کرد: نماد گیاهی، نماد جانوری و معرفی اِلمان برای البرز در کنار ارائه آخرین جمعیت استان البرز بر اساس جمعیت شهرستان‌ها، همگی از برنامه‌های امسال کمیته برگزارکننده روز ملی البرز است.

رجبی گفت: قرار است تا سال آینده شهرهای استان البرز هم هرکدام روز خاصی را به نام شهر خود انتخاب کرده و به دبیرخانه معرفی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار