کد خبر: ۶۶۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 11 October 2018

 شهرستان آبیک 240 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده این در حالی است که دو شهید گمنام در بوستان شهید رجایی شهر آبیک، دو شهید گمنام در کوی سازمانی شهید فلاحی آمادگاه آبیک و سه شهید گمنام در پادگان شهدای جوادنیا آرمیده‌اند و عطر شهادت را در این شهرستان پراکنده کرده‌اند.شهرستان آبیک دارای 17 دانش‌آموز شهید و 9 معلم شهید است.

شهید سیدساعد افتخاری  یکی از معلمان شهید شهرستان آبیک است که در دوم خرداد ماه سال 40 در روستای پراچان شهر کرج به دنیا آمد. پدرش سید ضرغام کارگر و مادرش ماهپاره نام داشت .

این شهید بزرگوار تا پایان دوره متوسطه درس خواند، دیپلم گرفت و معلم بود که از سوی یگان بسیج استان قزوین در جبهه حضور یافت و در 20 اردیبهشت ماه سال 61 در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد و در گلزار شهدای شهر آبیک آرام گرفت.

*با سلاح مقاومت قلب دشمنان را هدف بگیرید

شهید افتخاری در وصیت‌نامه خود که در دوم ادریبهشت ماه سال 61 نگاشته، بیان کرده است: وصیت می‌کنم که ای پدر، مادر، خواهر و برادران ایرانیم! پس از شهادت فرزند و برادرتان مبادا لحظه‌ای از  یاد خدا غافل شوید. تقوا پیشه کنید و با سلاح صبر و مقاومت قلب دشمنان اسلام را  هدف بگیرید و آن را  سوراخ سوراخ کنید که دشمن از صبر و شکیبای  شما می‌هراسد و بر خود می‌لرزد.

از امام محمدباقر(ع) پرسیده شد:« زیربنای اسلام چیست فرمودند پنج چیز است نماز، زکات، حج، روزه، ولایت و امامت» و در رابطه با ولایت می‌گوید ولایت و امامت از همه برتر است زیرا  راهگشای همه چیز آنهاست و به همین دلیل است که همه شهدا در پیامشان تاکید می‌کنند که از ولایت و امامت جدا نشوند.

ای مؤمنان! دستان مرموز و نامردی شیاطین لحظه‌ای آرام نمی‌گیرد و همواره انقلابتان را با انواع توطئه تهدید می‌کند. شما باید با سلاح ایمانتان ریشه این شیطان و شیطانک‌ها را قطع کنید و به زباله‌دانی تاریخ بیندازید؛ ابلیس با انواع چهره‌ها به جنگتان آمده و شما با حول و قوه خداوند در هر مرحله او را شکست دادید و از دیار خود بیرونش کردید و با شادی پیروزی‌تان را بر ابلیس جشن گرفته‌اید.

ما می‌رویم حول و قوه خداوند این لکه ننگ را ابتدا در غرب و جنوب کشور خودمان، سپس در عربستان و سرانجام در قدس و در جاهای دیگر از دامن اسلام پاک کنیم، ما در این بیابان گرم آن قدر خون می‌دهیم تا لاله‌های این خاک پاک از خون سیراب شود؛ ما می‌خواهیم با خون گرم‌مان  دنیا را مهیای حکومت حجت خدا حضرت ولی‌عصر(عج) کنیم.

اما ای برادران! ایادی ابلیس ممکن است به گونه‌ای دیگر وارد بدن‌های شما شوند و بخواهند در نفستان فساد کنند؛ اگر سعی کنید با تمسک به قرآن و اهل بیت رسول‌الله (ص) در مقابل این شیاطین مصون شوید اگر چنین کنید همیشه از شر قاسطین و توطئه‌های آنها دور خواهید شد.

*امانتی بزرگ در اختیار شماست

شهید افتخاری در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود خطاب به معلمان اذعان کرده است: امروز امانتی بزرگ و خطیر در اختیار شماست و آزمایش سختی در پیش دارید. امید اینکه در این امتحان موفق و پیروز شوید و اگر چنین شود که می‌شود مورد لطف و رحمت خداوند بزرگ قرار خواهید گرفت و آن وقت شما به راستی پیامبر انقلاب خواهید بود.

برادران معلم! امروز نورافکن‌های پر نوری به دست شماست و آن را باید در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید و آنان را با وظایف اصلی‌شان آشنا کنید.

افتخاری همچنین در وصیت‌نامه‌اش خطاب به دانش‌آموزان بیان کرده است: و تو ای برادر و خواهر دانش‌آموز! تو در جبهه مدرسه با سلاح ایمان و علم علیه کفر و جهل حمله می‌بری و چگونه مبارزه کردن با شیطان را در این کتب انسان‌ساز می‌آموزی و در آن جبهه تو باید با اخلاق نیکو سنگرت را محکم کنی تا هرگز تیرهای پوسیده دشمن بر آن کارگر نیفتد.

امروز تو را می‌بینم که کتاب را بر خلاف گذشته تهاجم‌وار به بغل گرفته‌ای و وارد مدرسه می‌شوی تا جهل و نادانی از ترسش مثل موش به سوراخ‌ها بخزند.

شهید افتخاری در ادامه وصیت خود تاکید کرده است: ای عزیز سنگرت را حفظ کن که دشمن در کمین است. امروز درس خواندن تو یک امر واجب عینی است و باید حاکمیت حزب‌الله را در مدرسه ثابت کنیم فردا این پرچم پراهتزاز باید به دست توانای تو بر فراز کشور برافراشته شود. به امید پیروزی شما بر بزرگترین دشمن بشر که نادانی است.باشد که همواره رهرو راه نورانی تمام شهدای انقلاب، دفاع مقدس، هسته‌ای و مدافع حرم باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار