آرامش بازار با مدیریت مصرف مردم و خرید متناسب با نیاز به دست می آید.
کد خبر: ۶۶۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 09 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ هر روز خبر‌هایی از سوی مراجع نظارتی مبنی بر کشف انبار کالا‌های احتکار شده به گوش می‌رسد و در کنار آن، برخی مردم نیز از ترس گران‌تر شدن کالا‌ها و نایاب شدن آن، اقدام به خرید و انبار کردن کالا در خانه‌ها می‌کنند.
بازار هم این روز‌ها گرفتار تب خرید‌های هیجانی شده و برخی معدود از ترس بی تدبیری ها، سوء مدیریت‌ها و سلب اعتماد شروع به ذخیره کالا در منازل و انبار‌های خانگی کرده اند که به مراتب اثر منفی بیشتر از احتکار‌های معمول در اقتصاد دارد.
کارشناسان می‌گویند، کم بودن  توزیع سبب شد نگرانی جامعه بیش از پیش شود و این رویه در برخی محصولات مانند پوشک بچه، لوازم خانگی، دستمال کاغذی و گوشت قرمز، روغن و رب گوجه فرنگی که رشد قیمت‌های عجیبی را به ثبت رسانده بود، بیشتر شد و موج جدیدی از خرید‌های خانگی را به دنبال داشت تا آنجا که برخی روزها، افراد با قفسه‌های خالی این محصولات در فروشگاه‌ها رو به رو می‌شدند، اما به تدریج تب و تاب این خرید نیز تا حد زیادی فروکش کرد.  
در جنگ اقتصادی امروز هم که دشمن در صدد است تا با فشار‌های مختلف مانند تحریم کشور را به سمت ضعیف شدن بکشاند، این احتکار خانگی هم نوعی بازی در زمین آنهاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار