رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل کرج از کاهش نسبی قیمت خودروهای گران قیمت خبر داد و گفت: در بین ماشین‌های گران قیمت، حتی تا 100 میلیون تومان هم کاهش قیمت داشته‌ایم.
کد خبر: ۶۶۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 09 October 2018

حمید کریمی در خصوص وضعیت آشفته بازار در کشور و ضعف کارکردهای نظارتی در این بخش، گفت: این نکته صحیح است که مسئولین باید وضع اقتصادی کشور را سر و سامان بدهند ولی به این معنی نیست که مردم هیچ مسئولیت و وظیفه‌ای ندارند.

وی در این خصوص افزود: مردم خودشان باید در بازار تعادل ایجاد کنند و به نوعی تنظیم بازار کنند؛ زمانی که عده‌ای از مردم به فروشگاه‌ها هجوم می‌برند و مازاد بر نیاز خود خرید می‌کنند و اجناس خریداری شده را در خانه‌هایشان انبار می‌کنند چه تفاوتی با محتکران دارند؟

کریمی ادامه داد: بنابراین باید این موضوع فرهنگ‌سازی شود تا هیچ کس مازاد نیاز خود خرید نکند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز تصریح کرد:تا زمانی که ما فقط به یک قوطی رب گوجه فرنگی نیاز داریم اما 10 عدد می‌خریم مسلماً دچار کمبود و گرانی هم می‌شویم؛ بخشی از علت گرانی و تورم به همین رفتارهای محتکرانه باز می‌گردد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج در ادامه با اشاره به وضعیت بازار خرید و فروش خودرو از کاهش نسبی قیمت خودروهای گران قیمت خبر داد و گفت: در بین ماشین‌های گران قیمت، حتی تا 100 میلیون تومان هم کاهش قیمت داشته‌ایم که البته افزایش قبلی و کاهش فعلی قیمت همگی رابطه مستقیم با نوسانات ارزی دارد.

وی افزود: البته در میان خودروهای داخلی هم کاهش قیمت داشته‌ایم  به طوری که در برخی محصولات تا هفت میلیون تومان هم افت قیمت وجود دارد که البته این کاهش قیمت در انواع خودرو ثمره کاهش تقاضا برای خرید است.

کریمی در ادامه از هزینه زیاد دفترخانه‌ها برای ثبت خودرو خبرداد و گفت: یکی از علل گرانی خودرو بالا بودن هزینه دفترخانه‌هاست گاهی این هزینه برای صاحب خودرو تا دو میلیون تومان آب می‌خورد؛ البته ما شاهد رقم‌هایی بالاتر حتی تا هفت میلیون تومان هم بوده‌ایم.

وی در خصوص چشم‌انداز بازار خودرو تا پایان سال نیز گفت: به صراحت نمی‌توان در این خصوص نظر داد اما در هر حال امیدواریم از این وضعیت به بهترین شکل گذر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار