حیدر اسکندرپور:از آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم که اصراری برای احداث مدارس در این گونه منازل نداشته باشد.
کد خبر: ۶۶۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 09 October 2018

 

تابناک فارس به نقل از فارس:در این جلسه لایحه دوفوریتی مساعدت مالی 700 میلیون تومانی برای اعزام 50 دستگاه اتوبوس از بخش خصوصی شهرداری شیراز جهت حمل و نقل زائران اربعین تصویب شد.

آموزش و پرورش اصراری برای احداث مدارس در منازل مسکونی فرسوده نداشته باشد

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه ضروری است که شهرداری شیراز و سایر متولیان باور کنند که تمامی اماکن حساس مذهبی و مدارس ملزم به اخذ پروانه ساختمانی و رعایت اصول مهندسی هستند، اظهار داشت: با چه منطقی منازل مسکونی که فرسوده هستند، به مدارس غیرانتفاعی که قارچ‌گونه رشد می‌کنند، تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: از آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم که اصراری برای احداث مدارس در این گونه منازل نداشته باشد.

شهردار شیراز در بخش دیگر سخنان خود به طرح سؤال احمد تنوری نیز اشاره کرد و گفت: سازمان‌ها به دلیل نیازی که در شهرداری‌ها بود، تشکیل شد که فارغ از بروکراسی اداری کارهای مشارکتی و تجاری را انجام داده و ابتکارعمل داشته باشند.

به گفته وی عمده سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری شیراز در دهه 70 تشکیل شدند و تغییر اساسنامه سازمان‌ها از دو سال پیش رقم خورد و جز کلانشهرهای شیراز و کرج هیچ کلان شهری زیربار تغییر اساسنامه نرفته است.

اسکندرپور خاطر نشان کرد: نظر من به عنوان کارشناس شهری بازگشت به همان روال سابق و دلیل تشکیل سازمان‌ها است، به بازگشت به حالت قبلی خوش‌بین هستیم و هم اکنون سازمان قطار شهری و سازمان حمل و نقل بار همان روند قبلی را دارند.

ضرورت تعیین حریم گسل‌ها در شیراز

عضو سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه حضور داشت و گزارشی از بازدید خود از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارائه کرد.

مهرداد خواجه پور با اشاره به اینکه فارس از استان‌های زلزله‌خیز کشور است، گفت: اگر در بافت قدیم شیراز زلزله بیاید به هیچ عنوان امکان تردد و دسترسی به مصدومان نخواهیم داشت، ما باید از الان به فکر حوادث احتمالی باشیم و در مناطقی که پیش‌بینی بروز خطر می‌شود، محل ایمن ایجاد شود.

وی ادامه داد: شیراز گسل‌های متعددی دارد که متاسفانه در کنار آن‌ها ساختمان‌سازی می‌شود، تعیین حریم گسل‌های شیراز یک اقدام ضروری برای شهرداری شیراز است.

عضو سازمان نظام مهندسی فارس افزود: شهرداری نباید فقط به فکر صدور پروانه ساخت و کسب درآمد باشد، صنعت ساخت‌وساز یک چرخه است و صرفا سازمان نظام مهندسی مقصر نیست، استفاده از مصالح درست، حضور نیروهای کارشناس و نظارت در ساخت همچنین مقام‌سازی و ایمن‌سازی ساختمان‌ها مهم و لازم است.

وی خطاب به شهردار شیراز گفت: شهرداری نیاز به تشکیل یک اتاق فکر با سایر ارگان‌ها دارد که در صورت بروز حوادث به درستی تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

افزایش 3 درصدی کشفیات قاچاق در فارس

به منظور گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، فرمانده نیروی انتظامی شیراز در جلسه علنی شورای شهر شیراز حضور داشت و به ارائه گزارش پرداخت.

دلاور القاصی مهر با اشاره به کاهش 25 درصدی سرقت مسلحانه در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: طی سه سال گذشته با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی انجام شده در استان شاهد کاهش جرائم بوده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شیراز ادامه داد: سرقت از بانک نداشته ایم، آدم ربائی و گروگان‌گیری نیز 33 درصد و تجاوز به عنف 80 درصد کاهش یافته است.

القاصی مهرافزود: کشفیات قاچاق در استان فارس 3 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته این مقام مسؤول در 6 ماهه گذشته سه هزار و 500 خرده فروش در سطح شهر شیراز جمع‌آوری و دستگیر شدند.

 در جلسه علنی شورای شهر شیراز از خانواده شهید ستوان دوم خلیل محمودی کوشکی از شهدای نیروی انتظامی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار