رئیس اتاق بازرگانی استان البرز، نظارت ناکافی را زمینه ساز تخلف در الصاق برچسب «ایران کد» بر روی کالاها دانست.
کد خبر: ۶۶۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 08 October 2018

« ایران‌کد یا نظام طبقه‌بندی ملی کالا و خدمات ایران، نظامی است که اطلاعات پایه زنجیره تأمین در حوزه کالاها و خدمات را تحت کنترل درآورده و به عناصر مختلف عرضه می‌کند. 
در این نظام با استفاده از رویه‌ها، استانداردها و به ویژه ابزار خبره طبقه‌بندی و کدگذاری کالاها و خدمات، زبان مشترک و مفاهیم همسانی در سطح ملی ایجاد شده و تمام اطلاعات اعتباری کالاها و خدمات از قبیل مراجع عرضه‌کننده، مشخصات فنی، استانداردهای ملی و بین‌المللی و ... ثبت، ذخیره، ساماندهی و منتشر می شود.»
 رحیم بنامولائی در نهمین نشست «آی تی» استان البرز گفت: با اینکه الصاق 'ایران کد' برروی محصول با هزینه سنگین همراه است اما هیچ نرم افزاری برای کنترل آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: این کاستی سبب شده تا احتمال تقلب در نصب پرچسب «ایران کد» وجود داشته باشد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز رهایی از صنعت سنتی و برخورداری از روش های نوین را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما اکنون ازنرم افزارهای مناسب برای نظارت دقیق بر مراحل تولید ، صادرات و واردات برخوردار نیستیم.
بنامولائی افزود: شیوه های سنتی و کهنه را باید کنار بگذاریم‌‌ و با بهره گیری از سامانه ها در همه امور به ویژه در بحث ثبت و سفارش ، امور بانکی و استفاده از بارکد های کالای وارده به گمرک‌ و و محل دقیق انتقال آن آگاه شویم .
وی گفت: اگر همگان به ویژه بخش تولید کشور نقش مهم «آی تی» را باور کنند ، دراین صورت است تولید، توزیع و مصرف مرحله به مرحله با نرم افزار ها کنترل و زمینه های توسعه پایدار در کشور فراهم خواهد شد. 
استان البرز سه هزارو500 واحد تولیدی و صنعتی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار