از سوی مؤسسه فیض عام حیدرآباد؛
رییس مؤسسه فیض عام حیدرآباد هند در دیدار با وابسته فرهنگی ایران از آمادگی این مؤسسه برای تأسیس مجمع صحیفه سجادیه با کمک خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 07 October 2018

مجمع صحیفه سجادیه در هند راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تابناک قزوین،«محسن آشوری» وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگی ایران در حیدرآباد هند با «افتخار حسین» رییس مؤسسه فیض عام (بهره‌های روشنفکر حیدرآباد) دیدار کرد.

افتخار حسین در این دیدار درباره فعالیت‌های این مؤسسه اظهار کرد: مؤسسه فیض عام حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و همچنین حمایت مالی از دانشجویان تا پایان تحصیلات دانشگاهی را به صورت وام قرض‌الحسنه به عهده دارد.

وی افزود: فعالیت‌های این مؤسسه علاوه بر حمایت مادی، شامل حمایت معنوی هم می‌شود که در این راه مجمع نهج‌البلاغه تأسیس و راه‌اندازی شده است تا مفاهیم بلند این کتاب ارزشمند در کشور هند نهادینه شود.

در ادامه محسن آشوری، وابسته فرهنگی کشورمان نکاتی درباره اهمیت خطبه‌ها و نامه‌های امام علی (ع) که در نهج‌البلاغه منتشر شده است، بیان کرد و این کتاب را نجات‌دهنده و چراغ راه مسلمانان و همچنین تمام انسان‌ها دانست.

در پایان این دیدار افتخار حسین، آمادگی مؤسسه فیض عام را برای تأسیس مجمع صحیفه سجادیه با کمک خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد هند اعلام کرد.

گفتنی است؛ بهره‌های روشنفکر مرکب از افراد تحصیلکرده در مقاطع عالی تحصیلی هستند و برخلاف نگاه سنتی بهره‌ها، نگاه منطقی و عقلانی به مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی دارند. مؤسسه فیض عام یکی از مؤسسات زیرمجموعه تشکیلات بهره در حیدرآباد هند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار