مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که در اجرای طرح ملی ایران مهارت ، تفاهمنامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد.
کد خبر: ۶۶۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 04 October 2018

« طرح ملی ایران مهارت سال تحصیلی گذشته در استان البرز و 7 استان دیگر به صورت آزمایشی اجرا شد
که دراین طرح دانش آموزان 10 درصد مدارس این استان ها تحت پوشش آموزش های مهارت آموزی قرار گرفتند.» 
خسرو ساکی افزود: این تفاهمنامه به منظورعملیاتی کردن راهکار 6-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بند 6حوزة تربیت و یادگیری کار و فناوری برنامه درسی ملی صورت گرفت.
وی ادامه داد: پارسال طرح ملی ایران مهارت با همکاری آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در طول سال تحصیلی یا به صورت تراکمی در روزهای پنجشنبه و ایام تابستان اجرا شد که امسال نیز این رویه ادامه می یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: طبق این تفاهمنامه و براساس طرح ملی ایران مهارت ، دانش آموزان مهارت های 16 گانه در رشته های گرافیک، صنایع دستی، سینما، هنر نقاشی، طلا و جواهر، معماری و عمران، فناوری و اطلاعات، طب سنتی، پوشاک، صنایع غذایی ، هنرهای تزئینی ، مالی و اداری، رباتیک، کارآفرینی ، گردشگری و صنایع خودرو می آموزند که سال تحصیلی گذشته این مهارت ها درمدارس منتخب البرز آموزش داده شد.
وی بیان داشت: امسال در قالب طرح ملی ایران مهارت برای دانش آموزان البرزی 104 پودمان در 21 دپارتمان مهارتی در حوزه فعالیت های انجمن صنفی و آموزشگاه های آزاد و دولتی به اجرا در می آید.
ساکی اظهار داشت: کاهش آمار بیکاری از اهداف مهم این طرح به شمار می رود که گامی برای فرهنگسازی و مهارت آموزی دانش آموزان است.
وی دوره مهارتی این طرح را بین 60 تا 100 ساعت ذکر کرد و افزود: در این دوره دانش آموزان پایه هفتم 20 ساعت ، پایه هشتم 20 ساعت و دانش آموزان پایه نهم 40 ساعت مهارت های فنی حرفه ای می آموزند.
وی تصریح کرد: سال گذشته حدود پنج هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوره اول البرز در قالب طرح ملی ایران مهارتحت پوشش آموزش مهارت ورود به بازار کار قرار گرفتند.
ساکی یادآور شد: برای دانش آموزان در پایان دوره گواهینامه مهارت صادر می شود.
استان البرز 444 هزار و 500 دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار