جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: سعی داریم سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر را تقویت کنیم و تجهیزات و نیروهای لازم فراهم شود تا برای مبارزه با شبکه‌ها بین‌المللی، شناسایی و متلاشی کردن آن‌ها مهیا باشیم.
کد خبر: ۶۶۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 01 October 2018

سردار محسن فتحی‌زاده در نشست تعاملی با وابستگان نظامی و افسران رابط با مواد مخدر کشورهای خارجی مستقر در جمهوری‌اسلامی ایران، که به همت پلیس بین‌الملل در ساوجبلاغ_استان البرز برگزار شد، گفت: آنچه امروز به عنوان اصلی‌ترین موضوع در جامعه بین‌الملل برای ما مطرح است حفاظت از آرامش مردم و حفظ امنیت می‌باشد که با تأسی از تفکر ایثار و ادامه را امام حسین (ع) محقق خواهد شد.

وی افزود: پویایی و فعالیت جوامع بشری در گرو وجود حس امنیت و آرامش است و هدف از آنچه که امروز گردهم جمع آمده‌ایم تأمین روابط دوستی، توسعه ظرفیت‌های موجود در تحقق آرمان‌هایی نظیر آسایش مردم در داخل و خارج کشور است.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: وجود نیروهای نظامی و انتظامی در شهرها می‌تواند حس قانون‌گرایی را در سطح شهر تحقق بخشد چرا که مأموران انتظامی با حس مشترک کنار هم ایستاده و سعی به انجام ارائه خدمات به مردم را دارند.

فتحی‌زاده ادامه داد: پلیس سهم بسزایی در محقق نمودن امنیت بشری دارد و باید در راه دفاع از امنیت مردم تمامی ملت‌ها، تلاش کرده تا به صلح مطلق دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته ناجا، یادآور شد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هر ساله ضمن گرامیداشت هفته پلیس به عملی کردن شعار خود می‌پردازد، امسال نیز با شعار پلیس مقتدر امین مردم این هفته را ارج می‌نماییم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر نیروهای انتظامی بخش عمده‌ای از امنیت را قدر می‌نهیم و خود را سپر مقابله با مجرمین می‌کنیم، جمهوری اسلامی ایران در قالب تشکل پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس مرزبانی، پلیس امنیت عمومی، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس بین‌الملل و سایر واحدهای تخصصی اقدامات واپایشی مجرمین را انجام می‌دهند که موجب دستیابی توفیقات بسیاری شده است.

فتحی‌زاده با بیان اینکه آمار شهدا و ایثارگران ما بیانگر روحیه مجاهدت نیروهای جان بر کف در ایران است، تأکید کرد: طی بازدید امروز، تنها بخشی از کشفیات مواد مخدر کشور را مشاهده کردید که وجود چنین مرکزی که به پروزی سگ نیز می‌پردازد، دلالت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه بی‌امان و هدفمند با این پدید شوم بین‌المللی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران همواره در این رابطه تأکید داشته است تا سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر را تقویت کنیم و تجهیزات و نیروهای لازم فراهم شود تا برای مبارزه با شبکه‌ها بین‌المللی، شناسایی و متلاشی کردن آن‌ها مهیا باشیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: حوزه مهم دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد حوزه سایبری است که سعی کردیم با به کارگیری جوانان شایسته به مدیریت شرایط و فضای سایبری بپردازیم و تا کنون نیز گام‌های بلندی در این رابطه برداشته‌ایم.

فتحی‌زاده اظهار کرد: جرم و جنایت در مرزها محصور نمی‌شود بلکه تأثیراتی در کل جامعه بشریت خواهد داشت از این رو تمام دولت‌ها باید تلاش کنند با فراهم ساختن شرایط لازم به مبارزه همه جانبه علیه مجرمین بپردازیم.

وی ادامه داد: د این ارتباط برای تعامل با کشورهای جهان تلاش کرده‌ایم و به برگزاری کلاس‌های آموزشی، نشست‌های بین‌المللی، دعوت از مقامات نظامی کشورهای مختلف و سازمان ملل متحد پرداختیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: از فرصت استفاده می‌کنم تا از حاضرین دعوت کنم با ارائه نقطه نظرات تخصصی خود همکاری خود و کشور را با نیروی انتظامی ایران بیش‌از پیش اعلام کنید و به کاهش جرم در جوامع مختلف کمک کنیم و امیدوارم با برگزاری نشست‌های چند جانبه مسیر همکاری با سایر کشور ها گام بلندتری برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار