نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: سخنان رئیس جمهوری ایران در مجمع سازمان ملل ، بیانی منطقی با پشتوانه و حمایت مردمی داشت.
کد خبر: ۶۶۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 29 September 2018

 آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: رئیس جمهوری ایران در این مجمع با قاطعیت از مواضع و حقوق ملت ایران دفاع کرد و به دشمنان در مورد تهدیدها و تحریم ها هشدار دارد. 
وی با اشاره به اینکه در این مجمع رئیس جمهوری با قاطعیت تحریم نفتی ایران را محکوم کردند و یادآور شد: اگر نفت ایران خارج نشود مطمئن باشید که نفت هیچ کشوری از این منطقه خارج نمی شود. 
وی بیان داشت: حرف های بی ربط و ستیزه جوی رئیس جمهوری آمریکا در این مجمع نیز به گونه ای بود که خنده دسته جمعی شرکت کنندگان در این مجمع را به همراه داشت که تا کنون در سازمان ملل بی سابقه بود. 
وی خاطرنشان شد: امروز انزوای سیاسی ، ورشکستگی اقتصادی و حمایت های آمریکا از تروریسم و رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست و به این دلیل این مواضع استکباری در مجمع سازمان ملل مورد تمسخر قرار می گیرد. 

** جهاد عملی راه برونرفت از وضع کنونی 
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمن با جنگ اقتصادی و فرهنگی به جنگ ایران آمده است، تصریح کرد: برای سازماندهی وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور، رئیس جمهوری باید جهادی عمل کند. 
حسینی همدانی اضافه کرد: بهبود وضعیت اقتصادی و تقویت مسائل فرهنگی در کشور نیاز به تیم قوی دارد که این تیم نیازمند ترمیم است. 
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد استفاده نکردن از دلار در معاملات تجاری با کشورهایی که با آنها رابطه اقتصادی داریم، اظهار داشت: دولت باید به این مهم توجه کند تا اقتصاد کشور آسیب نبیند. 

** گذر از شرایط اقتصادی همراهی مردم و مجلس را می طلبد 
وی در ادامه سخنانش به نقش حمایتی مجلس و مردم در اقتصاد کشور پرداخت و افزود: نمایندگان با تصویب قوانین و نظارت و مردم نیز با انبار نکردن کالا، رعایت حلال و حرام ، رعایت انصاف در معاملات، صرفه جویی و قناعت می توانند در گذر از مشکلات اقتصادی کمک کنند. 
خطیب جمعه کرج توجه به توانمندی های داخلی برای پاسخ دادن به نیاز های جامعه را مهم دانست و ادامه داد: باید شرایطی را در سایه بهرمندی از فرمایشات و توصیه های رهبر معظم انقلاب در جامعه بوجود آوریم که نگاهمان به خارج از کشور نباشد. 
حسینی همدانی گفت: با استقامت و داشتن روحیه دفاع مقدس است که می توان در مقابل دشمنان ایستاد و از شرایط سخت همانند مشکلات و تنگناهای اقتصادی گذشت. 
نماینده ولی فقیه به روایتی از امام کاظم (ع) ، پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در مورد کار، تولید و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: در قسمت هایی که ضعف داریم باید تلاش بیشتری کنیم و از نعمت های بی شماری که خداوند در اختیار ما قرار داده خوب استفاده کنیم. 
امام جمعه کرج گفت: تاجران کشور نیز باید به مسائل بازار توجه لازم را داشته باشند چون رونق اقتصادی و تولید ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند. 
حسینی همدانی بیان داشت: خیلی از گرانی های جامعه ربطی به دلار و ارز ندارد لذا باید با مدیریتی قوی موانع برداشته شود تا آسیب نبینیم. 

** ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اولویت باشد 
وی در ادامه سخنانش از دفاع مقدس به عنوان دوران ایثار و شجاعت ملت ایران در مقابل استکبارگران یاد کرد و افزود: مسئولان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از جمله البرز بیشتر کار کنند تا نسل نوجوان امروز با این فرهنگ غنی که حاصل رشادت ها و ولایت مداری است آشنایی بیشتری پیدا کنند. 
وی اضافه کرد: در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در اهواز مردم شرکت می کنند تا یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس را گرامی بدارند اما دشمنان که دیگر تاب دیدن تاثیر گذاری این فرهنگ غنی ، استقامت و بصیرت ملت ایران را ندارند با یک حمله تروریستی مردم را به خاک و خون می کشند. 
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: دشمنان قصد دارند با تنش دائمی در جهان اسلام و دامن زدن به اختلافات قومی و داخلی در کشور های اسلامی از جمله ایران به اهدافشان برسند که مقابله با این مهم نیاز به هوشیاری و تقویت وحدت در بین مسلمانان و ملت ایران دارد. 
نمازگزاران در این مراسم عبادی ، با سردادن شعارهای انقلابی، حادثه تروریستی اهواز را محکوم کردند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار