رئیس اتحادیه بارفروشان البرز گفت: اگر صادرات سیب‌زمینی مانند گوجه فرنگی ممنوع نشود طی چند روز آینده شاهد افزایش قیمت این محصول نیز خواهیم بود.
کد خبر: ۶۶۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 27 September 2018

سیف‌الله عسگرخانی با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر گفت: گوجه فرنگی به اندازه کافی در کشور  تولید می‌شود بنابراین کاهش تولید به دلایلی چون کم‌آبی دلیل گرانی این محصول نیست.

عسگرخانی افزود: علت گرانی گوجه فرنگی را باید در صادرات یافت؛ بخش زیادی از گوجه فرنگی کشور توسط مشتریان عراقی خریداری و به این کشور صادر می‌شد.

وی ادامه داد: مشتریان عراقی به طور مستقیم محصول گوجه فرنگی را با قیمتی که برای کشاورز سودآور بود خریداری می‌کردند و همین موضوع باعث شده بود گوجه فرنگی تولیدی وارد بازار داخلی نشود و قیمت آن افزایش یابد.

عسگرخانی علت فروش گوجه فرنگی به مشتریان عراقی را این گونه بیان کرد: اگر قرار باشد کشاورز محصول را در داخل کشور عرضه کند باید هزینه‌هایی مثل، بسته‌بندی محصول، جعبه، کرایه‌بار و حق العمل کاری را پرداخت کند؛ این مسائل برای کشاورز هزینه زیادی دارد.

وی در ادامه به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی از کشور اشاره و اعلام کرد: این تصمیم باعث کاهش قیمت گوجه فرنگی شده است اما با این ممنوعیت مشتریان عراقی به خرید سیب‌زمینی روی آورده‌اند.

رئیس اتحادیه بارفروشان البرز خاطرنشان کرد: اگر صادرات سیب‌زمینی مانند گوجه فرنگی ممنوع نشود طی چند روز آینده شاهد افزایش قیمت این محصول نیز خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: با ممنوع شدن صادرات گوجه فرنگی، در حال حاضر قیمت این محصول از حدود هفت هزار تومان به سه هزار و 500 تومان رسیده است؛ سیب‌زمینی نیز در بازار هر کیلو سه هزار تومان عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار