رئیس ستاد اقامه نماز گفت: شهدا به گردن ما حق دارند و همه طلاب باید سعی کنند راه آنها را در مسیر زندگی خود استفاده کنند.
کد خبر: ۶۵۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 26 September 2018

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در اجلاسیه شهدای روحانی استان البرز که در سالن اصلاح بذر و نهال کرج برگزار شد اظهار داشت: انسان  نباید  به کسی وصل باشد که اگر  وصل  باشد اگر  طرف  مقابل آن از اصل بیفتد آن هم ضرر می‌بیند.

رئیس  ستاد اقامه  نماز با  بیان  اینکه طلاب باید کم صحبت کنند و مفید باشند، عنوان کرد: با الفاظ بازی  نکنیم و حرف‌ها را گزیده و درست و کم بگویید‌؛ طلاب  باید درس بخوانند و فارغ‌التحصیل دیگر وجود ندارد و فقط باید انسان درس زندگی بیاموزد.

قرائتی با بیان  اینکه شهدایی که رفتند هنوز هستند و ما که هستیم در این  دنیا نیستیم، بیان کرد: شهدا به گردن ما حق دارند و همه طلاب باید سعی کنند راه آنها را در مسیر زندگی خود استفاده کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه تبلیغ شیوه دارد و زمان و مکان آن باید رعایت شود، تصریح کرد: برخی جاها باید برای برخی از کارها کنار برویم و بگذاریم کسان دیگر این کارها را انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه طلبه‌های  امروز ما اگر 6 ساعت در روز مطالعه نداشته باشند طلبه نیستند افزود: مردم بد نیستند و شرایط هر کس متفاوت است و باید مردم را بشناسیم. 

قرائتی با بیان اینکه طلاب در مساجد تفسیر کنند ولی در حد کوتاه و در نهایت 5 دقیقه‌ای که حوصله مردم سر نرود گفت: باید به سالمندان احترام گذاشته شود و جای سالمندان و پدران و مادران ما در کهریزک نیست و جای سالمندان در درون شهر است نه در بیرون شهر و باید به این قشر احترام گذاشته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه ما 5 میلیون دانشجو داریم که 50 هزار تا آنها شبیه شهید رجایی است که تاکنون آنها را جذب نکرده‌ایم خاطرنشان کرد: مال و خانواده زینت است که باید زینت را با خود به مسجد ببریم یعنی پول را در جیب و خانواده مانند اولاد  را با خود به مسجد ببرید.

وی با اشاره به اینکه ما باید قرآن را در صحنه بیاوریم اظهار داشت:  قرآن را جدی گرفته و از تفسیر آیات استفاده کنیم.

قرائتی با بیان اینکه برای عضو عضو بدن ما قرآن آمده است، بیان کرد: من شهادت می‌دهم که مردم بی‌دین نشده‌اند و طلبه‌ها باید مطالعه کنند و نباید جذب دکان و دنیا و مال دنیوی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار