مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: کارآفرینی در حوزه صنایع دستی می تواند راه‌گشای خروج از بن بست‌های اقتصادی کشور باشد.
کد خبر: ۶۵۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 26 September 2018

حجت‌الاسلام فخرالدین صابری اظهار کرد: حوزه صنایع دستی ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد بازار کار و کاهش آمار بیکاری در جامعه دارد.

وی ادامه داد: بدون شک با کارآفرینی در این حوزه می‌توان راه‌کارهای زیادی برای خروج از بن بست‌های اقتصادی از طریق درآمدزایی داخلی و ارزآوری با صادرات تولیدات صنایع دستی ارائه داد.

وی افزود: متأسفانه نداشتن اطلاعات کافی و عدم آگاهی از روش‌های نوین کارآفرینی باعث شده اغلب هنرمندان این حوزه در اتخاذ روش‌های مناسب کسب و کار موفق عمل نکنند.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از هنرمندان صنایع دستی در یافتن بازار فروش تولیدات خود با مشکل مواجهند و همین باعث شده انگیزه آنها برای فعالیت کم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز ابراز کرد: بدون شک مقوله بازاریابی برای فروش تولیدات به اندازه کارآفرینی، ایجاد اشتغال و تولید پایدار در این حوزه اهمیت دارد.

حجت الاسلام صابری با تأکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان صنایع دستی استان توضیح داد: بدون شک تحقق اهداف مذکور بدون آموزش و یادگیری امکان نخواهد داشت.

وی گفت: با توجه به تخصیص اعتبار لازم در خصوص آموزش هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی، امسال برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل کلاس‌های آموزشی هنرمندان و صنعت‌گران استان در رشته‌های کارآفرینی و بازاریابی انجام شده است.

وی افزود: امیدواریم با تشکیل این دوره‌ها و انجام آموزش‌های لازم شاهد رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی، بازاریابی و فروش صنایع دستی البرز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار