پیکر محمد طاها اقدامی کودک شهید حادثه تروریستی حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح اهواز در فرودگاه این شهر به مقصد اصفهان بدرقه شد.
کد خبر: ۶۵۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 26 September 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر،مردم شب گذشته برای بار دوم آمدند تا در مراسم تشییع و البته بدرقه پیکر محمد طاها اقدامی کودک شهید حادثه تروریستی حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح اهواز حضور داشته باشند.

مردم از ساعت ها زودتر در فرودگاه اهواز حاضر شدند تا مبادا از مراسم جا بمانند؛ مسافرانی که به اهواز آمده یا قصد خروج از شهر را داشتند نیز وقتی متوجه برگزاری مراسم بدرقه شدند نیز به جمعیت پیوسته و عرض ارادت می کردند.

نیروهای ارتشی همه با درجه های مختلف از رده بالا تا سرباز قیام کرده و به صف ایستادند تا پیکر نحیف بزرگ مرد حادثه تروریستی را که ناجوانمردانه آماج حملات مسلحانه دشمنان قرار گرفته بود را بدرقه کنند.

حدود ۲۰ کودک از پایه های مختلف مقطع ابتدایی نیز با همراهی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به مراسم آمده بودند تا کودکانه با «محمد طاها اقدامی» وداع داشته باشند؛ لحظات بسیار دیدنی بود وقتی که برایشان تعریف کردند محمد طاها به تازگی یاد گرفته بود و شب قبل از شهادت «لبیک یا حسین» را زمزمه می کرد و آنها بلند فریاد «لبیک یا حسین» سر می دادند.

مادرش اما حال مساعدی ندارد، او که به خاطر اصابت گلوله به پای چپش مصدوم شده را با ویلچر به فرودگاه آورده اند؛ بی تاب گریه می کرد ولی به خاطر شرایط جسمی ناگزیر گوشه ای از سالن انتظار پرواز نشسته و امکان حضور در بدرقه باشکوه پسرش را ندارد؛ حراست فرودگاه و خانواده اش با توصیه به مردم دورش را خلوت می کنند و از آنها می خواهند تا به محل مراسم بروند.

سرانجام اما آمبولانس حامل پیکر محمدطاها وارد و گروه مارش ابتدا سرود ملی و بعد هم چند نوای حماسی ـ ملی را نواخت؛ پیکر شهید محمد طاهای چهار ساله با شکوه هرچه تمامتر به سمت خروجی فرودگاه بدرقه و در این میان سینه زنی، نوحه خوانی و سخنرانی درجه داران ارتش انجام شد.

کودک کشی رسم دشمنان است

امیر سرتیپ دوم محمد مختاری فر جانشین قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور در این مراسم اظهار کرد: پیکر کودک چهار ساله «شهید محمدطاها اقدامی» برای دومین بار تشییع شده و از طرف نزاجا، ارتش، مسئولان کشوری و لشکری از همه تشکر و عرض تسلیت به خانواده شهید داریم.

مختاری فرد با اشاره به اینکه وقوع چنین حوادثی برای اولین بار نیست، ادامه داد: آمریکایی ها این اقدامات را انجام می دهند و همه این حوادث را از چشم آمریکا و اسرائیل می بینیم. همچنین همه آنهایی که در منطقه کار می کنند، ایادی آمریکا و اسرائیل هستند.

وی عنوان کرد: بار اولی نیست که دولت های استکباری، کودکان و افراد بی گناه را به شهادت می رسانند؛ آنها در یمن، سوریه و عراق این کار را انجام و حتی در ایران زمان صدام چه کودکان ۲، ۳ و ۶ ماهه ای که زیر موشک های صدام به شهادت رسیدند.

امیر سرتیپ دوم مختاری فر با اشاره به اینکه تاریخ اسلام با خون شهدا زنده است، گفت: برای زنده نگه داشتن اسلام هیچ چیزی مؤثرتر از خون شهدا نیست. همچنین هیچ عزتی بالاتر از شهادت نیست.

جانشین قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور یادآور شد: یک سرهنگ جانبازی بعد از ۳۰ سال از اتمام جنگ با یک دست و پای قطع شده برای حضور در رژه آمد ولی شهید شد؛ حق ایشان شهادت بود چون شهادت برای وی افتخار و سعادتش را داشت، من هم حضور داشتم ولی چرا من شهید نشدم، علتش قطعا نداشتن سعادت است.

وی عنوان کرد: این کودک از هم اکنون در کنار کودک ۶ ماهه امام حسین (ع) قرار گرفته که برای ایشان و خانواده ای با چنین داغ بزرگی سعادت خواهد بود.

امیر سرتیپ دوم مختاری فر هشدار داد: تروریست ها خودشان نابود شدند ولی دنباله آنها را رها نمی کنیم؛ تیم های تروریستی به تنهایی نیامده بودند و همین دوشنبه شب ۲۲ نفر آنها را دستگیر و در همین خانه ها و آپارتمان هایی درست پشت سر مردم که اسلحه ها را جاساز کرده بودند، دستگیر شدند.

جانشین قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور تأکید کرد: قطعا تمام دولت هایی که از این تروریست ها حمایت و تمام کشورهایی که از آنها کمک مالی کردند، تمام نظامیان اسرائیلی (یک سرگرد اسرائیلی در بعضی از عملیات ها، تیم های تروریستی را هدایت و به کشور ایران می فرستاد) از ضربت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در امان نخواهند بود.

وی اضافه کرد: به هر طریقی که شده چه در داخل کشور یا عربستان، اسرائیل و هر نقطه جهان هرکجا که اینها را از راه دور یا نزدیک ببینیم، در جنگ تن به تن با آنها مبارزه و مطمئنا همه آنها را تک به تک نابود می کنیم.

امیر سرتیپ دوم مختاری فر تأکید کرد: شاید روزی امام حسین (ع) تنها بود ولی اکنون دیگر تنها نیست؛ فقط در ایران ۸۰ میلیون مسلمان هست که تک تک شهدا این جمعیت را مدیون کردند تا ما از تروریست ها تقاص بگیریم.

جانشین قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور با تأکید بر تقاص دادن تروریست ها افزود: تقاص شهدای مرز کردستان را با نابود کردن مقر گروه دموکرات های کوموله در کردستان عراق به وسیله موشک ایران گرفته و همچنین وقتی در سوریه چند مقر ایران را زدند، متقابلا در اسرائیل نابود شدند.

وی در خصوص حادثه تروریستی اهواز گفت: مقر طراحی شده دشمن زیر تیغ چشم ما قرار دارد و مطمئن باشید مقر این تروریست ها به زودی نابود خواهد شد؛ قطعا شهدای ما به سمت بهشت و تروریست ها به سمت جهنم می روند.

امیر سرتیپ دوم مختاری فر بیان کرد: همه خوشحال هستیم و هرگز از شهادت ناراحت نیستیم فقط از این ناراحت هستیم که مرد باید رو در رو بجنگد و به کودکان و زنان بی گناه یا در کوچه و خیابان شلیک نکند.

جانشین قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور اضافه کرد: آنها در مصاحبه تلویزیونی گفتند حمله نظامی به نظامیان داشتیم؛ اگر اینطور بوده پس این کودک چهار ساله، آن زن مجروح در بیمارستان، جانباز روی ویلچر و یا شهدای شخصی چه می گویند؟ آیا این حمله نظامی به پایگاه نظامی بود؟ قطعا در آینده نشان می دهیم حمله نظامی چگونه بوده نه آنطور که آنها بیان می کنند.

امیر سرتیپ دوم مختاری فر با اشاره به اینکه دیگر تن به صلح حسنی نمی دهیم، گفت: موقعیت برای این صلح مناسب نیست؛ بنابراین عاشورایی عمل و برای قیام عاشورا آماده ایم، با این تفاوت که در آن زمان ۷۲ نفر آماده بودند ولی اکنون کل شیعیان و مسلمانان آماده هستند.

جانشین قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور با بیان اینکه همین چهار لیتر خون را برای تقدیم شدن در راه اسلام آماده کردیم، یادآور شد: در بین شهدا روحانی، کودک، سپاهی، بسیجی و ارتشی در همه نوع رده ها داشتیم و این نشان می دهد که خون ملت ایران از هر قشری به هم آغشته شده و قدرت این آغشتگی ظلم، صهیونیست و آمریکا را از بین خواهد برد.

به تروریست ها سیلی می زنیم

سرهنگ رضا جودکی هماهنگ کننده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور نیز در این مراسم عنوان کرد: این حضور پرشور به خاطر اعتقادات آنهاست که با فرهنگ عاشورایی منطبق و سازگار است؛ در لشکر امام حسین (ع) نیز از طفل ۶ ماهه تا پیرمرد ۷۰ ساله حضور داشت و جنگ ما بر علیه دشمنان نیز برگفته از جنگ امام حسین (ع) است.

سرهنگ جودی اضافه کرد: محمد طاها آمده بود تا اقتدار ملی را در رژه نیروهای مسلح را ببیند آیا حق این است که یک بچه بی گناه، بی سلاح، بی دفاع و بی سنگر را از پشت به رگبار ببندید و بعد ادعا هم داشته باشید.

هماهنگ کننده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه مظلومیت همه در این حادثه کاملا مشخص و واضح است، گفت: همه گروه هایی که تروریست ها را پشتیبانی یا آنها هدایت می کنند، خوب بدانند که جمهوری اسلامی ایران از ۴۰ سال گذشته در مقاطع مختلف به اینها سیلی زده و قطعا کوتاه نمی آید.

وی در پایان با اشاره به اینکه خون محمد طاها غلیان پیدا می کند چون مظلومانه به شهادت رسیده است، تأکید کرد: همانطور که مسئولان از چند روز گذشته وعده دادند به این جنایت هولناک پاسخ خواهند داد؛ ضمن اینکه دلاورمردان نیروهای مسلح همه تروریست ها را در دم نابود و به سزای عملشان رساندند.

پدر طاها در آخرین دقایق خروج پیکر پسر کوچکش نیز گفت: خوزستانی ها کاری کردند که دیروز به پسرم غبطه خوردم و گفتم ای کاش من جای او بودم.

مادر طاها که خیلی حال مساعدی برای مصاحبه ندارد در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: آدم دلش می سوزد و جگرش کباب می شود ولی هرچه باشد طاها در راه علی اصغر رفته و همچون او پرپر شده است.

فاطمه خدادوست زنی ۳۵ ساله که همراه با دخترش مبینای ۱۲ ساله در فرودگاه حضور دارد با دیدن کودکان و خصوصا پسر بچه های هم سن طاها داغش تازه تر و با صدای بلند گریه می کند.

وی گفت: تروریست ها هیچ کاری نمی توانند انجام دهند. جان طاهای این میهن در راه علی اصغر فدا شده و اگر صد کودک مثل پسرم را پرپر کنند باز هم دستشان کوتاه خواهند ماند.

مادر کودک شهید محمد طاها اقدامی در پایان در واکنش به پیامش برای ابراز همدردی مقام معظم رهبری می گوید: از راه دور به ایشان سلام می رسانم و می گویم پسرم محمد طاها شاید در دوران دفاع مقدس حضور نداشته ولی در این زمان در سن چهار سالگی جانش را فدای خاک ایران کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار