رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به دسیسه های اقتصادی استکبار علیه ایران اسلامی گفت: جهادگران در ادامه حماسه های دفاع مقدس ، سنگر تولید و اقتصاد کشور را استحکام می بخشند.
کد خبر: ۶۵۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 25 September 2018

سید مجید موسوی به مناسبت هفته دفاع مقدس ، برگزاری کنگره شهدا و نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله دستگاه های اجرایی استان البرز اظهار داشت: همانطور که در دفاع مقدس حماسه خلق شد در جنگ اقتصادی نیز سربلند و پیروز میدان خواهیم بود.
وی به تاریخچه تشکیل جهاد سازندگی و نقش این نهاد در جنگ 8 ساله و سازندگی کشور پرداخت و افزود: جهاد سازندگی با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال 57 برای رفع محرومیت از سیمای روستاها و مناطق محروم کشور تاسیس شد لیکن جنگ تحمیلی ، جهادگران را روانه پیکار با دشمن کرد.
موسوی گفت: سنگرسازان بی سنگر در 8 سال دفاع مقدس با استحکام بخشی به سنگرهای رزمندگان اسلام و اجرای ده ها پروژه پشتیبانی جنگ ، حماسه های ماندگار به ثبت رساندند و شماری از این عزیزان به آسمان ها پرکشیدند.
وی یادآور شد که جهادگران افزون بر پشتیبانی و همراهی رزمندگان اسلام در پشت جبهه ها نیز محرومیت زدایی از روستاها را پیش بردند و با پایان جنگ تحمیلی صدها پروژه آبرسانی ، برق ، جاده سازی و عمرانی را پیوست افتخارآفرینی های خود کردند.
موسوی گفت: جهاد سازندگی استان البرز در دوران دفاع مقدس 58 شهید گرانقدر تقدیم آرمان های والای نظام اسلامی کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز به نقش این سازمان در برپایی نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس این نمایشگاه در منطقه عملیاتی لشکر10 سیدالشهدا (ع) برگزار شده که جهاد کشاورزی البرز 21 غرفه به خود اختصاص داده است.
موسوی بیان داشت: این غرفه ها در زمینه آب و خاک، شیلات، صنایع، تولید گیاهی، تولید دامی، عشایر، آبخیزداری و منابع طبیعی دایر شده است.
وی گفت: همزمان با گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای استان بهره برداری از 32 پروژه جهاد کشاورزی شامل 10 پروژه تولیدات گیاهی، سه پروژه تولیدات دامی ، 2 پروژه صنایع تکمیلی ، 14 پروژه آب و خاک و سه پروژه بخش کشاورزی به صورت همزمان آغاز شد.
وی افزود: این پروژه ها با سرمایه گذاری 198 میلیارد و 890 میلیون ریال انجام شده که زمینه اشتغال برای 216 نفر را فراهم کرده است.
وی بیان داشت: همچنین کتاب 57 شهید جهاد کشاورزی استان البرز با نام شهدای سنگر ساز بی سنگر رونمایی شد.
نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله دستگاه های اجرایی استان البرز هر روز از ساعت 16 الی 19:30 از یکم تا ششم مهرماه در منطقه عملیاتی لشکر 10 سید الشهدا (ع) واقع در منطقه عمومی حصارک کرج پذیرای بازدیدکنندگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار