نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد:
نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد گفت: افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی، قیمت مسکن را نیز بالا برده است.
کد خبر: ۶۵۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 18 September 2018

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد از افزایش قیمت مسکن در استان یزد خبر داد و گفت: به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی، مسکن بسیار گران شده است.

حسن ذوالفقاری افزود: بیشترین افزایش قیمت در منطقه صفائیه و بلوار جمهوری بوده به‌گونه‌ای که قیمت یک مترمربع زمین در این مناطق از 50 میلیون ریال به 70 میلیون ریال رسیده است.

ذوالفقاری بابیان اینکه گرانی‌های اخیر مسکن، رکود بازار آن را شدت بخشیده است اظهار داشت: متأسفانه رشد قیمت مصالح ساختمانی از یکسو و ثابت ماندن حقوق کارمندان و کارگران همچنین کاهش سود فروشندگان از دیگر سوء سبب شده تا قدرت خرید مردم کاهش‌یافته و شدت رکود در بازار مسکن افزایش یابد.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: البته در کنار افزایش قیمت مصالح، بر قیمت دستمزدها نیز اضافه‌شده و دستمزد یک‌میلیون ریالی استاد بنا به یک‌میلیون و 500 هزار ریال و دستمزد کارگر از 500 هزار ریال به 750 هزار ریال افزایش‌یافته است.

ذوالفقاری با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی کشور گفت: علی‌رغم اینکه اعلام‌شده سود بانکی کاهش پیداکرده امادر واقعیت چنین نیست و با بهانه سپرده‌گذاری در بورس، سودهای بالای 23 درصد پرداخت می‌کنند بنابراین مردم سرمایه‌های نقدی خود را در بانک‌ها بلوکه می‌کنند و این مسئله نیز از دلایل افزایش رکود بازار مسکن است.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد با ابراز گلایه از دستگاه‌های نظارتی نیز گفت: متأسفانه دستگاه‌های نظارتی ازجمله اداره صمت در استان نظارت ضعیفی بر قیمت‌ها داشته و تنها برای کسبه سخت‌گیری دارند هرچند هزینه‌های تولیدکنندگان نیز افزایش‌یافته اما این افزایش قیمت‌ها به این حد و اندازه نیست و باید نظارت بیشتری بر روی قیمت مواد تولیدی به‌خصوص مصالح ساختمانی که تأثیر زیادی بر بازار مسکن دارند وجود داشته باشد.

ذوالفقاری در خصوص میزان افزایش قیمت اجاره‌بها هم ابراز داشت: اجاره‌بها در سال جاری در استان بین 30 تا 50 درصد رشد داشته و مستأجران نیز ترجیع دادند با صاحب‌خانه‌های فعلی خود کنار بیایند به همین دلیل میزان جابه‌جایی بسیار کم بوده است.
منبع: یزدآوا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار