سومین روز از ماه محرم با گریه های مادران و اجتماع 3 ساله ها در سوگ دخت گرانقدر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کرج همراه شد، عزادارانی که ناله های مظلومانه حضرت رقیه (س) را فریاد زدند.
کد خبر: ۶۵۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 13 September 2018

شور و حال خاصی در هیات انصارالامام کرج برپا شد، عشق و دلدادگی به حسین (ع) ومظلومیت آن حضرت موج می زد، مادران سیل اشک جاری کردند و پژواک این گریه ها در سیمای کودکان3 ساله نقش بست.
مرثیه سرایان و مداحان از مظلومیت رقیه (س) می گفتند، دل ها سراسیمه کربلا شد و در میان ناله ، آه و افسوس، خداوند را به مدد طلبیدند. 
محرم دیگر از راه رسید و عاشورا در دل ها غوغایی به وجود آورد، نفس ها حبس شد و عاشقان خود را فراموش کردند و محو وجود ثارالله شدند و امروز 3 ساله ها باسیمای معصومانشان پیشقراول سوگواری و عزاداری شدند.
مادران بچه های پاک و معصوم را به اجتماع آوردند تا واسطه شوند، خود در پس این شور حسینی اشک ها جاری کردند و آقا حسین (ع) فریاد زدند.
هیات انصار الاامام کرج شور و حالی داشت، آینه تمام نمایی از عشق و دلدادگی به نمایش بود و با ناله ها و گریه های معصومانه به سوی تاسوعا وعاشورای دیگر رفت.
مدیر هیات رزمندگان اسلام استان البرز در حاشیه برگزاری این همایش گفت: آشنایی کودکان با حادثه کربلا، تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه (س) و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت از جمله اهداف برگزاری این همایش است. 
نادر ادیبی افزود: این همایش در کشور برای نخستین بار در سال 89 با حضور یکهزار و 600 دختر استان البرز برگزار شد. 
وی گفت: چنین همایشی نیز هر سال در سوم ماه صفر همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) در کاشان برگزار می شود، اما به دلیل اینکه شب سوم ماه محرم به لحاظ مناسبتی شب حضرت رقیه (س) است ما این روز را برای همایش انتخاب کردیم. 
هم اکنون همایش سه سالگان حسینی که توسط استان البرز از سال 89 آغاز شده در بسیاری از شهرها و استان های کشور نیز برگزار می شود. 
بیش از 2 هزار دختر بچه البرزی به همراه مادران خود درهمایش 3 ساله ابا عبدالله الحسین (ع ) هیات انصار الامام کرج شرکت کردند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار