مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز با اشاره به سرمایه گذاری زیر ساختی در این منطقه گفت: پیام البرز به قطب الکترونیکی کشور تبدیل می شود.
کد خبر: ۶۵۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 12 September 2018

سعید زرندی با اشاره به همجواری منطقه ویژه اقتصادی پیام با یک / سوم صنایع کشور اظهار داشت: بیش از 230 مورد سرمایه گذاری در این منطقه شکل گرفته که از این تعداد حدود 50 بنگاه آن در حوزه فناوری اطلاعات، دانش بنیان و صنایع هایتک است.
وی اضافه کرد: برای توسعه زیرساخت ‌‌‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام، مطالعات طرح جامع اراضی 3هزار و 600 هکتاری این منطقه به پایان رسیده و در چشم انداز پیام ایجاد شهر فرودگاهی فناوری های نوین، ایجاد شهر بین المللی آی.سی.تی، اتصال نخستین کریدور آی .سی.تی به خطوط ریلی و هوایی کشور و ایجاد گمرک تخصصی صنایع آی.سی.تی و دانش بنیان هدف گذاری شده است.
زرندی در بخش دیگری از سخنان خود به مسافربری شدن فرودگاه پیام اشاره و خاطر نشان کرد: این فرودگاه با دارا بودن باند پروازی به طول 4 هزار و عرض 60متر و اپرون(پارکینگ هواپیما) 128 هزار متری از بزرگترین فرودگاه های کشور به شمار می رود و امکان سرویس دهی به هواپیماهای پهن پیکر باری و مسافری را دارد.
وی ادامه داد: با راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام تا پایان سال 98 به ظرفیت جابجایی بیش از 500 هزار مسافر در سال می رسیم که موجب کاهش ترافیک هوایی فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) می شود.
مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام گفت: صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک بزرگراه های البرز و تهران، توسعه اقتصادی و اجتماعی استان البرز و پیش بینی ایجاد اشتغال درشهر فرودگاهی و صنایع هایتک از دیگر مزیت های راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه است.
زرندی بیان کرد: با عملیاتی شدن این پروژه، چشم اندازی روشن برای این منطقه و البرز پیش بینی و بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی بزرگی در این استان فرآهم خواهد شد.
مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز گفت: با راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه بین المللی پیام علاوه بر مردم البرز، ساکنان استان های زنجان و قزوین، مردم جنوب و غرب استان تهران و ساوه نیز می توانند از این فرودگاه استفاده کنند. 
علی کاملی افزود: بر اساس بررسی ها، اگر یک میلیون مسافر از فرودگاه پیام تا سال 1400 
استفاده کنند، حداقل 300 هزار دستگاه تردد خودرویی به صورت رفت و برگشت در جاده های منتهی به تهران کاهش می یابد. 
وی اضافه کرد: با این میزان کاهش حجم ترافیک، علاوه بر کمتر شدن مصرف سوخت در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. 
مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز گفت: ساعت 14 روز جمعه 23 شهریورماه جاری نخستین هواپیمای مسافری با مبدا مشهد مقدس در فرودگاه بین المللی پیام به زمین خواهد نشست.
کاملی ادامه داد: همچنین ساعت 16:15 همان روز پرواز از مبدا کرج به سمت مشهد انجام می شود.
وی اضافه کرد: با راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام در مرحله نخست روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز از این فرودگاه به سمت مشهد و بالعکس انجام خواهد شد.
کاملی گفت: همچنین مسیرهای جدیدی در حال برنامه ریزی است که با تکمیل شدن روند آنها، در آینده اطلاع رسانی می شود.
شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد. 
با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد. 
نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است. 
همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است . 
اکنون خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در حال انجام است. 
مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام، آرزوی دیرینه مردم استان البرز است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار