رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: ارزیابی میدانی شاخص های ویژه پروژه مهر 97 توسط 10 تیم در مدارس این استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۵۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 12 September 2018

حسن نوروزی هدف از این نظارت میدانی را صیانت از حقوق والدین و دانش آموزان در فرآیند پروژه مهر 97 و همچنین رفع نواقص احتمالی برای بازگشایی مدارس در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز برشمرد.
وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار دستورالعمل اجرایی تشکیل ستادهای نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان در فرایند ثبت‌نام سال تحصیلی 97-98 به نواحی و مناطق ابلاغ شده است، اظهارداشت: کارشناسان بر اساس دستورالعمل ابلاغی، نحوه فعالیت شورای بازگشایی واحدهای آموزشی را در 16 شاخص پروژه مهر 97 ارزیابی می کنند.
وی بیان داشت: تیم های کارشناسی دربازدید های میدانی شاخص هایی نظیر برنامه ریزی مفید و قابل اجرا،
کیفیت بهداشت عمومی مدارس، ایمن سازی، زیبا سازی ، شعارنویسی دیوارها، تابلو مدارس، ایجاد فضای سبز، نصب سطل مناسب با کیسه زباله، بهسازی و تجهیز نمازخانه ها، کتابخانه ها، اتاق مشاوره ، بهداشت و پایگاه سلامت، تمهید مقدمات لازم برای نماز جماعت، تلاوت قرآن و آشنایی با سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع ) را مورد بازبینی قرار می دهند.
وی از جدا سازی سرویس های بهداشتی از آبخوری و لوله کشی صابون مایع، تهیه و تنظیم برنامه هفتگی برای توزیع بین دانش آموزان در روز اول مهر، تکمیل فرآیند ثبت نام و ثبت اسامی و کلاس بندی تمام دانش آموزان در سامانه سناد، تهیه و تنظیم تقویم اجرایی، تهیه پوشاک و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند، انجام امور تبلیغی ، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ابتکارات مدرسه در راستای اجرای بهینه پروژه مهر را از دیگر شاخص های این بازدید میدانی در مدارس البرز عنوان کرد.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش البرزخاطرنشان شد: پس از اعزام اکیپ ها به مدارس در قالب 2 تیم، در پایان نشستی با حضور مدیران آموزش و پرورش استان برگزار و گزارش بازدید میدانی برای رفع نواقص پروژه مهر 97 در محدوده فعالیتی آن ناحیه و منطقه ارائه می
شود.
نوروزی یادآورشد: این برنامه به دستور مدیر کل آموزش و پرورش البرز برای ارزیابی نهایی آمادگی مدارس برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 98-97 در استان اجرایی شد.
وی بیان کرد: از دوم تیرماه امسال تا کنون بیش از 550 بازدید از مدارس دولتی ، غیر دولتی و مدارس خاص در قالب یک هزار و 700 نفر ساعت انجام شده است.
نوروزی گفت: با توجه به اهمیت رعایت حقوق والدین و دانش آموزان در بحث ثبت نام ، تمام مدارس استان مورد بررسی و نظارت دقیق قرار گرفته اند تا سال تحصلیی با نشاطی را برای دانش آموزان داشته باشیم .
وی تصریح کرد: این بازدید میدانی تا 27 شهریور ماه در البرز ادامه دارد.
وی تاکید کرد: چنانچه اولیا مطالب یا شکایت داشته باشند می توانند به صورت غیر حضوری از طریق سایتhttp://shekayat.medu.ir/ ثبت شکایت خود را انجام دهند و یا به میز های خدمت فعال در آموزش و پرورش البرز مراجعه کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و حدود 25 هزار معلم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار