مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت که ایستگاه های صلواتی بدون مجوز در ایام محرم جمع آوری می شوند
کد خبر: ۶۵۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 11 September 2018

حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی با اشاره به اینکه راه اندازی ایستگاه های صلواتی از روزهای قبل از شروع ماه محرم به عنوان یکی از نمادهای این ماه است، افزود: این ایستگاه ها به خصوص در10 روز ابتدای ماه محرم به معضلی در سطح شهر تبدیل می شوند.
وی اظهار داشت: برای رفع این معضل و ساماندهی این ایستگاه ها، از قبل از شروع ماه محرم جلسات متعددی با دستگاه های مرتبط همچون نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری و آتش نشانی برگزار کرده ایم تا متولیان این ایستگاه ها با مراجعه به این دستگاه ها تائید آن ها را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مجوز نهایی در صورت تائید این دستگاه ها از سوی تبلیغات اسلامی صادر می شود، گفت: همکاری بسیار خوبی را در این جهت با این دستگاه ها داشته ایم تا از فعالیت ایستگاه های صلواتی زائد جلوگیری شود و آن هایی که مصمم به راه اندازی هستند، حتما دارای شناسنامه و مجوز باشند.
مسعودی با تاکید بر اینکه تمام ایستگاه های صلواتی حتما باید زیرمجموعه یک هیات بوده و از دل آن بیرون آمده باشند، افزود: هیات مذهبی مجوز دار باید متولی این کار باشد و طی مراحلی اقدام به کسب مجوز کند.
وی یادآور شد که در صورت هر گونه اعتراض نسبت به ایستگاه های صلواتی بدون مجوز و مطلع شدن از فعالیت آنان، نیروی انتظامی موظف به جمع آوری آنان می باشد.

***بلندگوهای هیات های مذهبی ازساعت 23 باید قطع شود
وی ضمن تاکید به عزاداران و هیات های مذهبی از جلوگیری از ایجاد هر گونه مزاحمتی برای مردم، اظهار داشت: هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه ها از ساعت 23 حق استفاده از بلندگوهای بیرونی را ندارند و دسته جات عزاداری نیز در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی بایستی از انسداد راه ها پرهیز کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اظهار امیدواری بر اینکه هیئات مذهبی در کشور ما کم کم به سوی هیات مذهبی طراز انقلاب اسلامی حرکت کنند، گفت: امیدواریم به زودی شاهد این باشیم که هیئات مذهبی هر کدامش یک پایگاه تخصصی فرهنگی در راستای معارف امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) باشند.

**برگزاری برنامه های عزاداری محرم و صفر توسط 3 هزار هیات مذهبی و حسینیه 
مسعودی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در ایام محرم و صفر توسط 3 هزار هیات مذهبی مجوز دار وحسینیه استان، گفت: تبلیغات اسلامی البرز با همکاری ادارات شهرستانی، همکاری لازم را با این هیات ها به منظور تهیه ارزاق و تمدید مجوز آن‌ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فراهم کرده است.
وی، اعزام مبلغ به هیات‌ها، مساجد و حسینیه‌ها را از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت تبیین و تشریح واقعه عاشورا برای آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان برشمرد.
این مسئول، برگزاری همایش پیام آواران عاشورا و طلایه‌داران تبلیغ را از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی برای کیفیت‌بخشی به نحوه عزای حسینی در این استان عنوان کرد و افزود: هیات‌ها و حسینیه‌ها در کنار مساجد مهمترین مکان امن برای توسعه شعائر دینی و ارزش‌های اسلامی هستند.
وی در ادامه گفت: در برگزاری مراسم سید و سالار شهیدان نباید فقط به برگزاری مراسم روضه‌خوانی و سینه‌زنی اکتفا کرد بلکه باید این واقعه بزرگ در تاریخ اسلام و اهداف آن را برای نسل جوان جامعه تبیین و تشریح کرد.
تا کنون حدود 40 ایستگاه موفق به دریافت مجوز شده و حدود 700 مداح نیز موفق به دریافت شناسنامه شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار