رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز از مردم نیکوکار و نیک اندیش استان خواست برای تجهیز کلاس های درس به امکانات مناسب، آموزش و پرورش استان را یاری دهند
کد خبر: ۶۵۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 10 September 2018

محمد رضا اسپرورین افزود: مجمع خیرین در استان های مختلف به ویژه البرز به مشارکت مردم نیاز دارد.
وی رشد سالانه دانش آموزی در البرز را 3 درصد عنوان کرد و گفت: براین اساس سالانه باید 400 کلاس درس جدید در این استان ساخته شود.
اسپرورین با اشاره به اینکه 30 درصد فضاهای آموزشی البرز فرسوده بوده و بیشترین مدارس 2 نوبته 
هستند، بیان کرد: تامین فضای آموزشی مناسب در ایران کوچک نیاز به افزایش مشارکت‌های مردمی با هر توان مالی حتی اهدای یک نیمکت دارد.
وی یادآور شد: مجمع خیرین البرز از سال 90 فعالیت خود را طبق اساسنامه به صورت رسمی آغاز کرد و در این سال‌ها توانسته است در تامین فضای آموزشی مورد نیاز استان نقش موثری داشته باشد.
وی بیان داشت: تا کنون خیرین نیک اندیش حدود نیمی از مدارس تازه ساخت البرز را احداث کرده اند، گفت: 
مجمع خیرین استان توانسته تعهد سالانه خود از 8.5میلیارد تومان در سال 90 به 30 میلیارد تومان در سال 97 برساند.
وی تصریح کرد: سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز البرز 72 مدرسه با 635 کلاس درس به آموزش و پرورش این استان اهدا کردند که برای ساخت این پروژه‌ها 65 میلیارد تومان هزینه شد. 
وی اضافه کرد: اکنون نیز25 پروژه آموزشی با 418 کلاس درس و اعتباری بالغ بر37 میلیارد تومان در دست احداث قرار گرفته که تعدادی از آنها به زودی گشایش می یابد.
اسپرورین با بیان اینکه البرز در بخش توسعه زیرساخت‌های آموزشی نسبت به میانگین ‌کشوری عقب است و این عقب ماندگی باید با تلاش مسئولان ملی و استانی برطرف شود، ادامه داد: برای رفع این کاستی تنها 
نمی‌توان به ظرفیت بخش دولتی اکتفا کرد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: هر سال بیش از 12 هزار دانش آموز به جمعیت البرز اضافه می شود در حالی که برای تحت پوشش قرار دادن این تعداد دانش آموز کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه نمی شود.
اسپرورین گفت: در نزدیکی کانون شهید فهمیده کرج یا زندان رجایی شهر یک هزارو 700 واحد مسکونی ساخته شده در حالی که برای آن فضای آموزشی پیش بینی نشده است .
وی یادآورشد: حتی برای مسکن مهر نیز در البرز فضای آموزشی ساخته نشده است و در برخی از شهرک ها از جمله شهرک ابریشم این استان یک فضای آموزشی به همت خیرین مدرسه ساز به نام شهید مدافع حرم « محسن حججی » آماده سازی و تکمیل شد.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون برای هر 200 واحد مسکونی ساخته شده باید یک مدرسه احداث کرد، افزود:
این موضوع البرز رعایت نشده است .
استان البرز 460 هزار دانش آموز در 2 هزار و 700 کدمدرسه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار