در این جلسه همچنین ظرفیت های جوانان نخبه و فعال اقوام استان تبیین و راهکارهای رفع موانع فراروی فعالیت آنها بررسی شد.
کد خبر: ۶۵۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 03 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: در آغاز این نشست، دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس با ارائه گزارشی از فعالیت این تشکل و همچنین کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن بیگی پدر آموزش عشایری ایران گفت: بسیاری از جوانان شایسته اقوام بدون اینکه حمایت خاصی از آنان صورت گیرد تنها با تکیه بر هوش و استعداد و پشتکار شخصی در میادین بین المللی خوش درخشیده و نام کشور عزیزمان را پرآوازه کرده اند.
مهران نامداری خطاب به اعضای شورای شهر شیراز افزود: این جوانان شایسته تشویق و حمایت بیشتری هستند.
لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست، یکی از بزرگترین ظرفیت های شیراز را حضور اقوام و تکثر فرهنگی برشمرد و گفت: انقلاب علمی که مرحوم بهمن بیگی ایجاد کرد باعث شده امروز بسیاری از افراد شاخص جامعه از عشایر باشند
وی ادامه داد؛ برای کمک به فعالیت های فرهنگی عشایری استقبال می کنیم؛ سرای محلات تجهیز و آماده استفاده جوانان بوده و خانه سازمان مردم نهاد واقع در پارک علوی نیز میزبان این سمن است.
مهدی حاجتی دیگر عضو شورای شهر شیراز با بیان این نکته که افتخار می کند که فرزند عشایر فارس است، خطاب به جوانان گفت: نهاد سازی و تشکیل این سازمان مردم نهاد که از همه اقوام هستند بسیار ارزشمند است، امروز تکیه بر نقاط مشترک اقوام از اهمیت خاصی برخوردار است.
حاجتی افزود؛ کارنامه درخشان شما باعث افتخار ماست، برای گسترش فعالیت جوانان روی کمک شورا حساب کنید.
سیروس پاک فطرت عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم اظهار داشت: نخبگان اقوام از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و پیشنهاد می شود برای بکارگیری از توان و مشورت این افراد اتاق فکر جوانان عشایر شکل گیرد و جوانان شاخص مورد حمایت قرار گیرند.
سولماز دهقانی عضو دیگر شورای شهر هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های بالقوه اقوام و عشایر در زمینه های گوناگون از جمله مبحث گردشگری اظهار داشت: نیاز است برای استفاده از توانمندی جوانان عشایر تعامل بیشتر برقرار شود تا ضمن آشنایی بستر همکاری فراهم آید؛ ما از ایجاد زمینه همکاری و حمایت استقبال می کنیم.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با تاکید بر لزوم مکتوب کردن فرهنگ و آداب و رسوم اقوام گفت: فرهنگسراهای این شهر در انتظار هنر و ایده های جوانان هنرمند عشایر است.
ابراهیم گشتاسبی راد افزود: برای استفاده جوانان توانمند عشایر از فرهنگسراها، سرای محله و سایر فضاهای فرهنگی در شهر شیراز به ویژه محلات حاشیه ای آماده هستیم، از همه فعالان فرهنگی، اجتماعی و هنری اقوام درخواست می کنیم طرح های مکتوب خود را جهت همکاری به سازمان فرهنگی شهرداری ارائه دهند.
در این جلسه شماری از جوانان عشایر فارس به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
سجاد اکبرپور جوان نمونه استان فارس در حوزه اختراعات و فناوری نیز در این نشست بر ضرورت بهره گیری شورای اسلامی شهر شیراز از ایده ها و ظرفیت اتاق فکر استان و نخبگان در حل مشکلات بخش های عمرانی ، خدمات شهری ، حمل و نقل و ترافیک در کمیسیون ها تاکید کرد.
این نخبه جوان عشایر همچنین برگزاری و حمایت از استارتاپ های حوزه خدمات شهری و حمل و نقل در راستای هوشمند سازی کلانشهر شیراز را از دیگر اولویت های شهرداری و شورا شهر شیراز برشمرد.
امین عباسی از جوانان فعال عشایر نیز گفت: توجه و ارج نهادن به جوانان و استفاده از ظرفیت نخبگان در داخل کشور باعث جلوگیری از فرار مغزها می شود و مردم کشور نیز از دانش و تخصص نخبگان داخلی منتفع می شوند.
پریسا کاظمی فعال فرهنگی هنری محلات نیز بر حمایت بیشتر شورا و شهرداری از فعالیتهای فرهنگی، هنری در حاشیه شیراز به ویژه مناطقی که بافت قومی دارند تاکید کرد و خواستار ایجاد مکان دائمی برای عرضه تولیدات فرهنگی و صنایع دستی شد.
نامداری دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس نیز در بیان جمع بندی این نشست گفت: نشست های نخبگان جوان عشایر با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز تداوم می یابد و همچنین مقرر شد این شورا ضمن تجلیل از فعالان برتر این حوزه، زمینه بهره گیری از تخصص آنها در حوزه شهری را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار