معاون میراث فرهنگی البرز گفت: در تلاشیم شرایط بازدید عمومی از کاخ سلیمانیه در بهمن ماه فراهم شود.
کد خبر: ۶۵۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 03 September 2018

حسین امین افشار اظهار کرد: میراث فرهنگی البرز هیچ درآمدزایی از اماکن تاریخی استان ندارد و صرفاً در روزهای خاصی از سال مثل ایام عید یا هفته میراث فرهنگی اقدام به بلیط فروشی برای بازدید عمومی از مکان‌هایی مثل کاخ سلیمانیه و کاخ مروارید می‌کند.

وی افزود: البته مبالغ جمع‌آوری شده از این بلیط فروشی را به حساب خزانه واریز می‌شود و این اداره کل هیچ نفع مالی‌ از این فروش نمی‌برد.

وی توضیح داد: شاید اگر در البرز موزه‌ای وجود داشت امکان درآمدزایی مستمر از طریق فروش بلیط به مردم ایجاد می‌شد ولی فعلاً این شرایط وجود ندارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به بازدید یک هیات خارجی 70 نفره طی چند روز گذشته از مجموعه کاخ سلیمانیه گفت: این بازدید به درخواست دانشگاه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران اتفاق افتاد و خارجی‌های بازدید کننده در حقیقت مهمان این دانشگاه بودند.

امین افشارابراز کرد: فعلاً امکان بازدید عمومی از کاخ سلیمانیه وجود ندارد و اقدامات بازسازی و مرمت و تبدیل این مجموعه به کاخ موزه به اتمام نرسیده است.

معاون میراث فرهنگی البرز گفت: اگر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش برویم بهمن ماه امسال درهای کاخ سلیمانیه برای بازدید عموم مردم باز خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار