علی مرادزاده اظهار داشت: طبق آماری که از سامانه‌های خرید و فروش در مشهد مقدس استحصال شده میزان کاهش معاملات در این شهر در مردادماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه بیش از 30 درصد کاهش داشته است
کد خبر: ۶۵۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 02 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهدمقدس با بیان اینکه اجاره بها نیز در مشهد افزایش بسیار زیادی داشته است، گفت: این افزایش در برخی از مناطق به ۵۰ درصد هم می‌رسد.

علی مرادزاده اظهار داشت: طبق آماری که از سامانه‌های خرید و فروش در مشهد مقدس استحصال شده میزان کاهش معاملات در این شهر در مردادماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه بیش از 30 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این مسئله علل مختلفی دارد یکی از آن‌ها این است که با بالارفتن یکباره قیمت واحدهای مسکونی، بازار همخوانی خود با انتظارات مردم را از دست داد و به‌همین علت افراد از خرید و فروش منصرف شدند. همچنین باید گفت که عده زیادی از خریداران با بالارفتن قیمت توان خرید خود را از دست دادند و این مسئله نیز به کاهش تعداد معاملات مسکن در شهر مشهد دامن زد.

رهن و اجاره اجاره نشینی 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهدمقدس با اشاره به التهابات اقتصادی کنونی تصریح کرد: همچنین باید این را گفت که در بسیاری از مواقعی که بازار حالت ملتهب به خود می‌گیرد مردم به‌جای سرمایه‌گذاری در اموال منقول سرمایه‌های خود را به سمت اموال نامنقول مانند سکه، طلا و ارز سوق می‌دهند و به همین علت معاملات در حوزه مسکن کاهش پیدا می‌کند. هم اکنون قیمت خرید آپارتمان در مشهد مقدس بین 20 تا 30 درصد و حتی در برخی از مناطق تا 40 درصد هم افزایش داشته و طبیعی است که سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش داشته باشد.

مرادزاده با بیان اینکه اجاره بها نیز در مشهد افزایش بسیار زیادی داشته است، تصریح کرد: این افزایش در برخی از مناطق به 50 درصد هم می‌رسد و به همین علت تعداد زیادی از مستأجران تصمیم گرفته‌اند که در واحد آپارتمان خود باقی مانده و به نحوی با موجر توافق داشته باشند و همین مسئله سبب شده که تعداد معاملات در موارد رهن و اجاره نیز کاهش داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار