صدور پروانه صید ماهی در سدهای کرج و طالقان آغاز شد
گفتنی است دارندگان پروانه عادی صید ماهی تنها مجاز به صید ماهی در محدوده های اعلام شده در رودخانه های آزاد استان (طالقان) بوده و مجاز به صید ماهی در رودخانه حفاظت شده و صید ماهی قزل آلای خال قرمز نخواهند بود.
کد خبر: ۶۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱ 21 July 2015

رییس اداره امور نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز از آغاز صدور پروانه عادی صید ماهی قزل آلای خال قرمز با قلاب در سدهای کرج و طالقان خبرداد.
فردین حکیمی روز دوشنبه با اشاره به دستورالعمل صادره از سازمان حفاظت محیط زیست، شرایط و نحوه صدور پروانه عادی و ویژه صید ماهی در رودخانه طالقان و دریاچه سد امیر کبیر را به شرح ذیل اعلام کرد.
به گفته این مسوول بر اساس دستور العمل فوق محدوده مجاز برای صید ماهی قزل آلای خال قرمز در دریاچه سد امیرکبیر (کرج) با پروانه صید ویژه از تونل شماره هفت تا پلخواب است.
وی با اشاره به اینکه زمان مجاز برای صید این گونه ماهی حفاظت شده از 15 تیرماه لغایت 30 شهریور ماه است، افزود: بهای پروانه های صادر شده که یک روزه است 100 هزار ریال و به ازای هر پروانه فقط مجاز به صید پنج قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز فقط در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته هستند.
حکیمی همچنین محدوده صید ماهی در سد طالقان را در دریاچه این سد عنوان کرد و اظهار داشت: پروانه صادر شده برای صید در این محدوده به صورت عادی بوده و اعتبار پروانه های صادر شده یک ماهه است.
وی ادامه داد: مدت صید در دریاچه سد طالقان تا پایان دی ماه بوده و نرخ هر پروانه پنجاه هزار ریال بوده و به ازای هر پروانه صیادان مجاز به صید 10 قطعه ماهی هستند.
حکیمی با اشاره به گشت و کنترل مستمر مامورین یگان حفاظت درزیستگاه های آبی استان و همچنین کنترل پروانه های صید ماهی صیادان، تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی افراد، مامورین یگان حفاظت محیط زیست ضمن ضبط ادوات صید و تشکیل پرونده تخلف ، متخلفین را به مراجع حقوقی و قضایی معرفی خواهند کرد.
گفتنی است دارندگان پروانه عادی صید ماهی تنها مجاز به صید ماهی در محدوده های اعلام شده در رودخانه های آزاد استان(طالقان) بوده و مجاز به صید ماهی در رودخانه حفاظت شده و صید ماهی قزل آلای خال قرمزنخواهند بود.
مدت اعتبار پروانه عادی صید ماهی از تاریخ صدور بمدت یک ماه بوده و پس ازاتمام مدت اعتبار، متقاضیان می بایست مجددا اقدام به خریداری پروانه صید ماهی نمایند.
صید هر گونه ماهی در غیر از زمان و مکان اعلام شده ممنوع بوده و با متخلفین وفق مقررات برخورد خواهد شد.
ماهیگیری در قسمتهایی که از طرف سازمان آب منطقه ای ممنوع اعلام شده ، مجاز نمی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار