نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:برخی از صنایع لبنی فعال در فارس به دلیل خروج فزاینده و غیر متعارف شیر تولیدی از این استان با کمبود مواد اولیه مواجه شده و در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۶۴۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 19 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرج الله رجبی،در حاشیه‌ دیدار با انجمن صنفی تولید کنندگان فرآورده های لبنی فارس در شیراز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اینک برخی از صنایع لبنی فعال در فارس به دلیل خروج فزاینده و غیر متعارف شیر تولیدی از این استان با کمبود مواد اولیه مواجه شده و در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلی این واحدها به دنبال خود مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت و به بیکاری عده ای منجر خواهد شد بنابراین باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: هم اینک در استان فارس حدود 40 کارخانه بزرگ، متوسط و کوچک تولید کننده محصولات لبنی فعالیت دارد که تعطیل شدن آنها به معنای تشدید شدن مشکل بیکاری و به دنبال آن بروز بحران های دیگر است.
رجبی گفت: با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع ضرورت دارد که استاندار فارس به مساله ورود کرده و با اتخاذ تصمیم های لازم جلو تداوم این روند را بگیرد.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه در گذشته حدود 20 واحد تولید محصولات لبنی در این استان به تعطیلی کشیده شد امیدواریم دستگاه های متولی، برای جلوگیری از تکرار این اتفاق اقدام لازم را انجام دهند.
رجبی اضافه کرد: چنانچه روند خروج شیر از این استان ادامه داشته باشد، موضوع را از مسیر مجلس و در قالب طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی پیگیری خواهم کرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر رفتار برخی از بانک ها با تولید کنندگان هم رفتاری مناسب و در شان تولید کننده نیست که انتظار داریم این مشکل نیز حل شود.
جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، بیست و چهارم مرداد 97در نشست مطبوعاتی اعلام
کرد: به دلیل تفاوت سودی که فروش شیرخشک با شیر مایع دارد، روزانه حجم زیادی از شیر تولیدی به شیرخشک تبدیل و به خارج از کشور صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار