مدیرکل آموزش وپرورش استان در نشست خبری:
مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام گفت : تهیه پوشش فرم دانش آموزی برای اولیای آنها اجباری نیست ولی به منظور یکسان سازی لباس دانش آموزان و جلوگیری از مواردی چون تفاخر و چشم و هم چشم های مرسوم به تهیه پوشش یک دست مدارس گرایش و اصرار داریم و آموزش و پرورش هزینه تهیه لباس برای دانش آموزان بی بضاعت را تقبل می کند.
کد خبر: ۶۴۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹ 15 August 2018

اسفندیار رستم زاد امروز( سه شنبه )در نشست خبری اظهار داشت: بیشتر دانش آموزان در سطوح مختلف هوشی طی سال های اخیر به سمت رشته علوم تجربی گرایش پیدا می کردند و سایر رشته های پایه چون فنی، ریاضی و انسانی گرایش کمتری از سوی دانش آموزان داشت.
به گزارش تابناک ایلام ،وی در خصوص مزایای اجرای طرح هدایت تحصیلی افزود: این طرح با وجود مقاومت اولیای بچه ها موجب روشن بینی خانواده ها و دانش آموزان شد و عاملی برای گرایش متناسب دانش آموزان در همه رشته های تحصیلی شده و از دیگر منافع این طرح کسب مهارت های حرفه آموزی دانش آموزان و آماده سازی شغلی آنها برای بعد از فارغ التحصیلی است.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در مورد چینش و انتخاب مدیران برخی مدارس یادآور شد: طی سال های اخیر مدیران مدارس بر اساس برخی فاکتورها چون نظرسنجی از اولیای مدارس، عملکرد مدیران کنونی و ... مدیران این مراکز انتخاب می شوند و هم اکنون از 90 مدرسه انتخاب شده مدیران 40 مدرسه در حال تغییر است.
رستم زاد در مورد میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان در استان ایلام گفت: استان ایلام در زمینه پوشش تحصیلی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی در رده پنج استان برتر کشور قرار دارد و از لحاظ جانمایی جغرافیایی نیز همه نقاط استان به مدارس نزدبک به سکونتگاه خود دسترسی آسان دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: سند تحول آموزش در هشت بخش اصلی سال 90 به تایید مقام معظم رهبری رسید و به عنوان شاکله اساسی مسیر این وزارتخانه در حال اجرا است که البته در این سند فرهنگ و‌ رسوم مناطق و ‌استان ها نیز لحاظ شده و ‌مهمترین بند این سند اولویت داشتن تربیت دانش آموزان نسبت به آموزش تحصیلی است.
رستم زاد با بیان اینکه ایجاد مدارس شاد از اولویت های آموزش و پرورش است، یادآور شد: همچنین تربیت دانش آموزان آینده سازی با ویژگی های چون خلاقیت، مسئولیت پذیری، وجدان کاری، تعهد، دانش و ... از سیاست های نوین آموزش و پرورش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار