دبیر کانون خیریه امام علی(ع) از برگزاری بازارچه خیریه "چشمان منتظر" در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌های یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 13 August 2018

علی کریمی راد اظهار داشت: بازارچه خیریه چشمان منتظر برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت حاشیه شهر یزد روزهای 22 تا 24 مرداد از ساعت 19 الی 23 در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها و در 2 بخش فرهنگی و اقتصادی برگزار می‌شود.

وی گفت: در بخش فرهنگی، کمپین‌های سلامت، نه به هپاتیت و هدیه کتاب از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار و در بخش اقتصادی هم بازارچه‌ای جهت عرضه مواد خوراکی، محصولات صنایع دستی، و گیاهان زینتی و اغذیه‌های خانگی دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه عواید فروش محصولات غرفه‌داران جهت کمک به دانش‌آموزان نیازمند حاشیه شهر هدیه می‌شود، از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری این بازارچه را اجرای موسیقی زنده، استند اپ کمدی، و نمایش خیابانی با حضور هنرمندان استانی دانست.

دبیر کانون خیریه امام علی‌(ع) افزود: با وجود فعالیت کانون خیریه امام علی(ع) تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، برای نخستین بار این بازارچه با همکاری موسسه خیریه لبخند بهار، اداره ورزش و جوانان، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تعدادی از انجمن‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی با تشریح فعالیت واحدهای مختلف در 2 بخش فرهنگی و اقتصادی این بازارچه گفت: هدف اصلی این بازارچه درآمدزایی به نفع دانش‌اموزان کم بضاعت حاشیه شهر است که تقریبا یک هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان مناطق اکرم آباد، مریم آباد، و حسن آباد شهر یزد از طریق شبکه‌های بهداشت و آموزش و پرورش برای این منظور شناسایی و معرفی شدند.

کریمی‌راد از سوابق کانون خیریه امام علی(ع) به برگزاری جشن‌های خیریه در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برای کمک به کودکان بی‌سرپرست، خانه سالمندان، بیماران سرطانی، و مراکز توان‌بخشی اشاره کرد.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این کانون و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد جهت برگزاری فصلی این بازارچه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود ارگان‌های دولتی با شناسایی مراکر خیریه در دادن مجوزهای مورد نیاز حمایت بیشتری به عمل آورند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار