سرپرست پلیس راهور یزد مطرح کرد
سرپرست پلیس راهور استان یزد، بیشترین علت تصادفات در استان یزد در چهارماهه نخست سال جاری را عدم رعایت حق تقدم عنوان کرد.
کد خبر: ۶۳۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 06 August 2018

محمد پورشمس در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اقدامات پلیس راهور استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن طرح ترافیکی تابستانه پلیس راهور در کل کشور، شاهد کاهش حوادث رانندگی بوده‌ایم که در چهارماهه سال جاری شاهد کاهش ۳۸ درصدی کاهش تصادفات رانندگی در استان بوده‌ایم.

وی افزود: در چهارماهه سال جاری با اجرای این طرح در فقره تصادفات در استان یزد ۳۳ درصد کاهش داشته‌ایم و در طول این طرح ۶۶ مورد توقیف صورت گرفته؛ همچنین طی همین مدت در تخلفات شیشه دودی ۱۷ مورد، آلودگی صوتی و مزاحمت ۵۷ مورد و حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز چهار مورد توقیف صورت گرفته است.

سرپرست پلیس راهور استان یزد بابیان اینکه در چهارماهه نخست سال جاری بیش از دو هزار توقیف موتورسیکلت در استان صورت گرفته و درمجموع بیش از ۹۰۰ مورد توقیف خودرو در استان داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: درواقع برنامه‌ریزی و هدف ما بر این است تا تخلفات مخاطره‌آمیز و مزاحمت‌آمیز را در استان کاهش دهیم و به همین علت در این مدت تمرکزمان بیشتر بر این تخلفات بوده است.

پورشمس با اشاره به اهمیت هوشمند سازی حمل‌ونقل در استان یزد، تأکید کرد: درواقع ۱۰ کشوری که در دنیا جزء رتبه‌های اول کاهش تصادفات هستند، کشورهایی هستند که در زمینه هوشمند سازی حمل‌ونقل پیش‌قدم بود و حرفی برای گفتن داشته‌اند، به‌عنوان‌مثال کشورهای چین و هند بااین‌همه تراکم جمعیت جزء رتبه‌های برتر کاهش تصادف بوده‌اند و این مهم اتفاق نیفتاده مگر در سایه هوشمندسازی حمل و نقل.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه هیچ‌کسی بر اهمیت نقش دوربین‌های ترافیکی در کشور منکر نیست، اذعان کرد: درواقع در حال حاضر اولویت کاری ما بر تخلفات حادثه‌ساز ازجمله استفاده از تلفن همراه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکات نامتعارف، استفاده از شیشه دودی، آلودگی صوتی و غیره است و در راستای تخلفات جزئی را در حد تذکر بسنده کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه همواره درصددیم تا در راستای روان‌سازی ترافیک اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد، تصریح کرد: درواقع یکی دیگر از اولویت‌های ما، نقاط حادثه‌خیز استان و تخلفات حادثه‌خیز است که درهرصورت مشکل‌ساز هستند، چنانچه در این مدت تمامی سرعت‌گیرهای غیرمجاز در سطح استان یزد جمع‌آوری ‌شده‌اند.

سرپرست پلیس راهور استان یزد ادامه داد: قرار ما بر این است تا سرعت‌گیرها را به سمت خیابان‌های فرعی‌ها ببریم؛ چراکه بسیاری از تصادفات در خیابان‌های فرعی اتفاق می‌افتد؛ همچنین درواقع خوشبختانه در راستای فرهنگ ترافیک در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

پورشمس، بیشترین علت تصادفات در استان یزد در چهارماهه نخست سال جاری را عدم رعایت حق تقدم و جلو عنوان کرد و بیان داشت: درواقع همچنان معضل اصلی ترافیکی و حوادث رانندگی در استان یزد مربوط به موتورسیکلت‌هاست که بایستی در این راستا اقدامات مهمی صورت گیرد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال ۸۵ در کل کشور با کاهش تصادفات در این راستا روبه‌رو بوده‌ایم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تخلف کمربند ایمنی در یزد جاافتاده و در این استان این تخلف جایگاهی ندارد، اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری، حوادث موتورسیکلت‌سوارها در صدر حوادث ترافیکی قرار دارد؛ چنانچه در این مدت ۵۷ درصد تصادفات سهم تصادفات موتورسیکلت بوده است.

وی ابراز داشت: در چهارماهه نخست سال جاری برخورد وسیله با عابر ۱۳ درصد تصادفات استان را شامل می‌شود و خوشبختانه تخلفات واژگونی در استان یزد بسیار ناچیز بوده است؛ چنانچه میزان این تصادفات یک درصد و کمتر از یک درصد بوده که این واژگونی‌ها نیز بیشتر در مبادی شهر اتفاق افتاده است.

سرپرست پلیس راهور استان یزد در پایان آموزش و فرهنگ‌سازی را دو راهکار مهم و اساسی در کاهش تصادفات دانست و خاطرنشان کرد: این دو راهکار مقوله مهمی است که بایستی از سنین کودکی به یادگیری آن همت گماشت که در این راستا همگان بایستی وارد میدان کار شوند تا فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از وسایل حمل‌ونقل صورت گیرد؛ چراکه با این حجم گسترده موتورسیکلت، مدیریت حجم ترافیکی از عهده پلیس‌راه به‌تنهایی خارج است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار