مقدسی:
نماینده مردم اراک انتقاد کرد: دولت به جای ارائه لایحه بی‌خاصیت تفکیک وزارتخانه‌ها لوایحی برای رفع مشکلات مردم ارائه کند.
کد خبر: ۶۳۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 31 July 2018

آقای روحانی آیا اولویت مردم موضوع تفکیک وزارتخانه‌هاست؟

به گزارش تابناک قزوین،سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: مدتی است که آشفتگی در حوزه اقتصاد مردم ما را رنج می‌دهد و عزیزان می‌دانند هر روز شاهد هستیم مردم از نابه‌سامانی در بازار ارز، سکه، مسکن، اجاره‌بها و افزایش قیمت‌ها رنج می‌برند و نگران هستند.

ما می‌دانیم که ترامپ و هیات حاکمه آمریکا و کاخ سفید نیت خصمانه‌ای در مقابل ملت ایران دارد، اما آنها هم با یک استراتژیک روشن پا به میدان گذاشته‌اند. اما موضوع اینجاست که دولت ما در مقابل این اقدام آمریکا تاکنون چه استراتژی را مشخص کرده؟ آقای روحانی از شما انتظار می‌رفت که حداقل در مقابل مردم صادقانه مسائل را بازگو کنید و برنامه‌های خود را اعلام کنید. آقای روحانی در پی نامه‌ ۲۰۰ نفر از نمایندگان انتظار داشتیم در خصوص تغییر کابینه پیام مجلس شورای اسلامی را درک می‌کردید؛ البته معاون و رییس دفتر شما اشاره کردند که این موضوع انجام می‌شود، ولی تاکنون عملی نشده است. مردم انتظار جراحی در بدنه دولت دارند. وزرای ناکارآمد تغییر داده شوند.وی افزود: سوال من از دولت آقای روحانی این است ما می‌دانیم که ترامپ و هیات حاکمه آمریکا و کاخ سفید نیت خصمانه‌ای در مقابل ملت ایران دارد، اما آنها هم با یک استراتژیک روشن پا به میدان گذاشته‌اند. اما موضوع اینجاست که دولت ما در مقابل این اقدام آمریکا تاکنون چه استراتژی را مشخص کرده؟ آقای روحانی از شما انتظار می‌رفت که حداقل در مقابل مردم صادقانه مسائل را بازگو کنید و برنامه‌های خود را اعلام کنید. آقای روحانی در پی نامه‌ ۲۰۰ نفر از نمایندگان انتظار داشتیم در خصوص تغییر کابینه پیام مجلس شورای اسلامی را درک می‌کردید؛ البته معاون و رییس دفتر شما اشاره کردند که این موضوع انجام می‌شود، ولی تاکنون عملی نشده است. مردم انتظار جراحی در بدنه دولت دارند. وزرای ناکارآمد تغییر داده شوند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم انتظار دارند که یک تحول ایجاد شود. ما مردم صادقانه، شجاعانه در مقابل توطئه‌های دشمن ایستاده‌ایم، اما در مقابل بی‌برنامگی چه؟ شما برنامه ارائه کنید تا مردم به یک آرامشی برسند. به جای ارائه‌ی لایحه بی‌خاصیت تفکیک وزارتخانه‌ها در حوزه مشکلات مردم لایحه ارائه دهید. هنگامی که فقرا در سختی هستند شما موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها را مطرح می‌کنید آیا اولویت مردم این است؟

وی بیان کرد: پیشنهادی رهگشا ارائه دهید. مجلس شورای اسلامی بارها اعلام کرده که آمادگی آن را دارد تا در این خصوص همکاری کند. موکلین ما از ما سوال می‌کنند برنامه دولت در مقابل این نابه‌سامانی‌ها چیست؟ ما چه جوابی داریم؟ آیا در این پنج و شش ماه گذشته دولت برنامه‌ روشنی ارائه کرده؟ آیا توانسته اقدامی موثر انجام دهد؟ مگر نه این است که مجلس شورای اسلامی در راس امور است؟ ما مهلت دهیم اگر خود دولت در بدنه‌اش جراحی را ایجاد کرد و نیروهای کارآمدی را جایگزین کرد فبهاالمراد در غیر این صورت در یک مدت زمانی مشخص از ابزار قانونی خود استفاده کنیم.

 مقدسی با اشاره به حوزه انتخابی خود تصریح کرد: مشکل کارگری ما در برخی واحدها هنوز برطرف نشده است. صنعتگران دچار مشکل هستند. از وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات و وزیر کشور بارها خواسته‌ام که موضوعی را مورد توجه قرار دهند برخی در فضای مجازی مسئولین و نمایندگان را مورد تهمت قرار می‌دهند. آیا وزارت کشور، پلیس فتا و وزارت اطلاعات نمی‌توانند در این موضوع دخالت کنند؟ باید به گونه‌ای باشد که فرهنگ تهمت‌زنی رواج پیدا نکند.

وی در پایان تاکید کرد: ما منتظر اقدامات هستیم؛ در غیر این صورت مجلس شورای اسلامی با قاطعیت عمل می‌کند. مردم از دولت انتظار دارند. اگر مردم بدانند که دولت صداقت دارد در کنار دولت می‌مانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار